neděle 13. září 2009

Do Rakouska a zpátky

Odpolední výlet na kole. Pár bunkrů, technické památky a setkání s domorodými obyvateli.
13.9.2009 [FOUND] 7 T 5 U 2

15:36UGC1G8ATDyjakovice-bunkry 1 / Bunker 1 (SSVA)
16:10UGC1GEW3Dyjakovice-bunkry 2 / Bunker 2 (SSVA)
16:53TGC16PPBIron Bed (borntobike)
17:58TGC1QW0FZwingendorf Grenzblick (borntobike)
17:58TGC1QW0FZwingendorf Grenzblick (borntobike)
18:16TGC186M5Slunecni elektrarna /Solar energy power station (borntobike)
19:24TGC1V4ZBVodopad / Wasserfall (kostapanaj)
19:40TGC1TZXTNadrazni lavka/Bahnhof und Brücke (kostapanaj)

[FOUND] GC1G8AT - Dyjakovice-bunkry 1 / Bunker 1 (ssva, placed 20.9.2008 by SSVA)

#394 15:36 - Nejprve jsem se snažil dostat k pevnosti od západu. Mazaní Cechové nechali zarust prístupovou cestu koprivami a nesklidili slunecnice, takže pole bylo plné ztuhlých, uschlých rostlin. Kdybych byl peší jednotkou, prorazil bych. Ale byv mechanizován, byla pro mne a mé kolo tato cesta neprostupné.
Postupoval jsem tedy od východu. A videl jsem, že pricházím pozde. Pevnost již byla obsazena cs. vojsky. Jednotka o síle asi šesti mužu sice nebyla v bojových pozicích, ale presila byla jednoznacná. Sedeli pred hlavním vchodem a klábosili. E.T.A. do plné bojové pohotovosti 55 až 70 sekund. Za techto okolností jsem byl rád, že si mne nepovšimnuli a postupoval jsem prímo na pozici dve, aniž bych se pokoušel znicit nedbale pohozenou výzbroj - strunovou sekacku MF-2003 a benzínový krovinorez BH-98; riziko odhalení bylo príliš velké. Cesta byla zarostlá jen trávou, ale na posledních 16 m jsem musel kolo opustit a postupovat jen se základní výstrojí slunecnicovým polem.
Po návratu k pozici 1 jsem videl, že cs. jednotky ustupují, výzbroj však vzali sebou. Na nekolik místech doutnala tráva a zbytky krovin - necekal bych, že se tak kultivovaný národ uchýlí k taktice "spálené zeme". Schrána umístená naší tajnou službou však nebyla odhalena a tak jsem se mohl za nekolik okamžiku vydat k cílové pozici. Tím jsem také získal prístup k nedalekému cíli II.

[FOUND] GC1GEW3 - Dyjakovice-bunkry 2 / Bunker 2 (ssva, placed 27.9.2008 by SSVA)

#395 16:10 - Pri priblížení k cíli II se ukázalo, že cs. vojska objekt opustala již dávno. Oproti stavu pred cca 10ti lety, kdy byla pevnost cerstve vymalována o okolní porost odstranen, byl dnešní stav na úrovni 8 standardní desetistupnové stupnice zpustlosti. Vyzvednutí schrány probehlo témer bez problému, ale v poslední chvíli se priblížila motorizovaná pruzkumná hlídka a mírila k východoríšské hranici. Nepovšimli si mne, neb jsem se ukryl v kroví. Zkontroloval jsem obsah schrány a vyzvedl objekt Bfe.
Behem prechodu do Východní ríše jsem opet narazil na onu motorizovanou hlídku, ana se zmatene pokouší proniknout kukuricným polem k pevnosti.

[FOUND] GC16PPB - Iron Bed (borntobike, placed 15.10.2007)

#396 16:53 - This August I visited the Netherlands and in Friesland, the north-eastern provoince, I saw two other aquaducts. Bigger ones, indeed, those two were several tens of meters wide, about 5 meters deep (I guess) and went above a motorway. So I craved about seeing a real aquaduct so near to my home, Brno. And it was worth of visit - seeing water stream crossing another stream is wuit different experience. I wonder how brave our predecessors were, because today, I guess, more simple solution would be chosen.
Later that day I visited another cache, Vodopád/Wasserfall/Waterfall (GC1V4ZB), and to my surprise I found another aquaduct, this time on the Czech side of the border. The waterfall is, in fact, the water falling over the edge of the concrete bed through which it flows about 5 meters above Anšovský potok.

[FOUND] GC1QW0F - Zwingendorf Grenzblick (borntobike, placed 2.5.2009)

#397 17:58 - I came to this cache on my bike from Iron Bed cache. To my surprise I had to climb, just before the cache, a substantial rising, which I had not expected - the rest of my way lead thru flat land! :(
I met here two member team BUDULÍNCI. At first I addressed them in English, but it soon appeared, that we could talk in Czech, as they came from Czechia two. Technically, could... They came by car and they were in quite a talky mood, but I came by bike ... and I needed a while for gasping. So my answer were even more brief than usual.
I highly appreciate that a Czech cacher founded a cache at such place - a memorial to our compatriots, Czech citizens, expelled from their home, Joslowitz (Jaroslavice), because of their ethnicity (German). T4TC and for the choice of its place!

[NOTE] GC1QW0F - Zwingendorf Grenzblick (borntobike, placed 2.5.2009)

K zákazu vjezdu:
Pod znackou je (k 13.9.2009) doplnková cedulka "2.0 t", takže pro osobní auta (valnou vetšinu osobních aut) je cesta z Jaroslavic na Evropské námestí legálne prujezdná. ;)

[FOUND] GC186M5 - Slunecni elektrarna /Solar energy power station (borntobike, placed 29.12.2007)

#398 18:16 - Slunecní elektrárna byla mojí poslední keší na cyklistické vyjíždce moravsko-rakouským pohranicím. Docela by mne zajímalo, jestli se taková fotovoltaická elektrárna vyplatí a jestli je její "ekologická" stopa menší, než u klasických (vodních, tepelných ci atomových) elektráren. Tím nesmeruji k tomu, že je to blbost, ona každá nová technologie je ze zacátku drahá a nárocná a teprve až se masove rozšírí, tak teprve dosáhne maximální technické a ekonomické efektivity. Proste by mne zajímal soucasný stav (i když speciálne u fotovoltaických clánku dost pochybuju, zda jejich provozní "cistota" preváží dopad na životní prostredí pri výrobe).
Co mne ješte prekvapilo, že i když bylo pod mrakem, eklektrárna zrejme vyrábela proud. Na "obchodní merák" sice nebylo moc videt, byl nejaký zaprášéný nebo zamlžený, ale neco se tam hýbalo. A to je další vec, co by mne zajímal - potrebuje fotovoltaická elektrárna plné slunce nebo jí stací jakékoliv svetlo (jako treba clánkum v kalkulacce)?
No nic, dost otázek, odpovedi bych si mel stejne najít sám. Díky za keš na zajímavém míste.

[FOUND] GC1V4ZB - Vodopad / Wasserfall (kostapanaj, placed 25.6.2009)

#399 19:24 - Škoda, že jsem k Vodopádu prijel už za znacného šera, takže na vetší pruzkum to už nebylo. Ale videt ješte docela bylo, voda nádherne hucela a vlhkost vzduch snad už ani vetší být nemohla. Díky za peknpou kešku na míste, které musím ukázat i dalším príbuzným a známým!

[FOUND] GC1TZXT - Nadrazni lavka/Bahnhof und Brücke (kostapanaj, placed 21.6.2009)

#400 19:40 - Bylo to fakt easy, jen kdybych si nemyslel, že krabka bude videt. A protože už byla tma, tak jsem s celovkou obhlížel zábradlí zleva i zpráva, zhora i zéspoda. No, být to o dvacet let drív, urcite mne považují za špióna a záškodníka! Až konecne došlo i na kolena a pohmat a byla moje!
T4TC!

Žádné komentáře:

Okomentovat