sobota 14. září 2019

Šílený hedvábník

Už od jara jsem se chystal do Prahy na výstavu Šílený hedvábník. A když začátkem týdne v televizi zmínili, že výstava o víkendu končí, pochopil jsem, že nastal čas.

Šifra

Výstava je o předválečném pražském obchodníkovi s hedvábím, Zikmundovi Ascherovi a jeho ženě Ludmile. Nebo spíš o jejich firmě, kterou založili v Londýně, když se jim v březnu 1939 "nechtělo" vrátit ze svatební cesty do mezitím obsazené vlasti. (Jak asi tušíte, nacistický režim by Zikmunda, mistra republiky v lyžařské trojkombinaci, za Čecha nepovažoval.) Nebo spíš o tom, co v té firmě dělali, navrhovali, vyráběli.

Firma se zabývala prodejem hedvábí (a později i jiných látek) a jejich potiskem. Dělali to tak dobře, že jejich látky používali slavní návrháři typu Christiana Diora.

Včelky

No, prostě výstava o něčem, co mne sumárně řečeně vůbec nezajímá. Ale z televizních příspěvků se mi zdálo, že to chci vidět a že by se mi to mohlo líbit. (Líbilo se mi to.)

Takže jsem se v sobotu 14. září krátce před polednem objevil v Praze, objel několik obsazených P+R parkovišť, až jsem něco po poledni skončil v jakémsí Ládví. Ládví je dost na severu Prahy, na pravém břehu řeky, někde tam nahoře nad ZOO. Jezdí tam metro. A to metro mne s jedním přestupem dovezlo až na Staroměstskou stanici odkud je to už jen kousek do Umělecko-průmyslového muzea, kde výstava probíhala.

Kytičky

Asi tak v jednu po poledni jsem vešel dovnitř, přes dvě hodiny se kochal potištěnými látkami, pak jsem prošel zbývající, pohříchu vesměs nezajímavé výstavy v muzeu a něco po čtvrt na pět jsem už seděl na kamenné lavičce na dvorečku před bočním vchodem do muzea, nechával odpočívat bolavé nohy, vybíral 30 fotografií (protože víc jich naráz nepovolí) na Facebook a sbíral síly na cestu zpátky k autu a taky na nějakou večeřosvačinu.

A protože nohy přestaly trošku bolet, řekl jsem si, že cestou na rámen a posléze na metro posbírám pár kešek.

14.9.2019 [FOUND] 9 [DNF] 1 T 5 U 1 V 3

16:55VGC7B7W5Darth Vader (Yaro.SH)
17:01TGC14WV8Terezka (termiter.cz adopt. Jedelák)
17:06VGC89130Pražský orloj / Prague Astronomical Clock - VR2.0! (Mkaoss & timelord442)
17:12TGC76GQFKKK - Keška Klidné Kotce (mahdy1666)
17:48VGC7B9D5Franz Kafka - mechanical bust (Dash*)
17:58TGC7VQC568/11 Václavské náměstí (Marty 1905 (mikisi))
18:08TGC4FB4ANovomestsky pivovar (apsida.cz)
18:26TGC5HWGJPraGeo - Louis Leger Street / Legerova ulice (Jedelák)
18:32TGC6XP4XVaclavske namesti (chorchoj)
19:05TGC2VEVPLádví #1: Metro (monokl99 & orbit09)
19:05TGC2VEVPLádví #1: Metro (monokl99 & orbit09)
19:28UGC71849Morova kes (Five D)

[FOUND] GC7B7W5 - Darth Vader (Yaro.SH, placed 6.6.2018)

#7780 16:55 - Po prohlídce výstavy jsem se notně vyhládlý vydal do ulic najít nějaký rámen. Než se mi to podařilo, potkal jsem sochu Anakinovu. :D Díkeš!

GC7B7W5 - Bohusz a Anakin

[NOTE] GC14WV8 - Terezka (Jedelák, placed 4.8.2007 by termiter.cz adopt. Jedelák)

17:01 - [CZ] No, tuhle kešku jsem už jednou odlovil. Ale nezalogoval, byť je to už přes pět let... :O A ve chvíli, kdy jsem u ní byl, jsem si na to ani nevzpomněl.
Takže jsem se připravoval k odlovu (vyndal jsem tužku a razítko z batohu, obhlížel jsem cílový objekt atd.) a přitom si povšiml dvojice chlapíků, z nichž jeden si zrovna utahoval tkaničku a ruka mu přitom zajela rovnou do díry vedle okapu... A tak jsem se potkal s Eberhardem z Německa a jeho kamošem. :D
[EN] Well, I've found this one, already. But haven't logged yet, although it's already more than 5 years! :O And the time being there, I dodn't remembered that, too.
So, I've been preparing for the Find (taking my pen and rubber stamp out of my backpack, observing the target object etc.) when I noticed a pair of guys, one of them just adjusting his shoelaces and "accidentally" slipping his hand into a hole just beside the rain drainage... So I met Eberhard from Germany and his friend. :D
Díkeš!

[FOUND] GC89130 - Pražský orloj / Prague Astronomical Clock - VR2.0! (timelord442, placed 2.9.2019 by Mkaoss & timelord442)

#7781 17:06 - Pořád jsem šel na ten rámen a cestou další virtuálka. Těžko říct, proč jsem ji neodlovil už na podzim... Hm. 8) Díkeš!

GC89130 - Bohusz a horológium

[FOUND] GC76GQF - KKK - Keška Klidné Kotce (mahdy1666, placed 1.6.2017)

#7782 17:12 - Hlad stále větší, pořád nejsem v nejbližší rámenárně a cestou další keška, tentokrát tradička. Jdu k ní, míjí mne nějaká turistka a už jsem u žlutého hromosvodu, hledám kešku a najednou zjišťuji, že owner pochází z kraje velmi vysokých lidí, když průměrně vysoký člověk podle něj měří tak tři metry, možná tři dvacet... :D
A jak tak tu kešku vytahuju, turistka se otáčí a jde ke mně, a že si teda zaloguje se mnou. Asi ji nechtěla hledat, když viděla mne... No, ale kdybychom čekali, až budou Kotce opravdu klidné, to bychom se načekali...
Díkeš!

[FOUND] GC7B9D5 - Franz Kafka - mechanical bust (Dash*, placed 24.8.2017)

#7783 17:48 - Mně se to líbí. Víc by se mi líbila busta matová, ale i tak je pěkná.
Díkeš! :) P.S. Zajímavý je, že i když jsem selfíčko fotil dvakrát (na prvním byl Francek bez nosu) a busta se přitom pořád vrstvotočila, pokaždý jsem měl Francka poskládanýho a z profilu. Asi to nějak synchronizují s mým telefonem. Nebo naopak... :O

GC7B9D5 - Bohusz a Francek

[FOUND] GC7VQC5 - 68/11 Václavské náměstí (Marty 1905, placed 6.8.2018 by Marty 1905 (mikisi))

#7784 17:58 - Abych u kešky moc nešaškoval a nepřitahoval zbytečně moc pozornost mudlů, připravil jsem se už cestou: Keška má být za svodem dešťové vody mez domy č. 8 a 10.
Dorazil jsem na místo, ale ouha! Žádná rýna tam nemí, natož keška! :O Koukám zmateně kolem, obcházím a prohlížím, jinými slovy šaškuju. xx( Nakonec vytáhnu mobil, koukám do mapy a je jasno - začal jsem hledat o ulici dřív, ještě nejsem V jámě, su teprve na Palackého! :I
Natáhl jsem krok a po 170 metrech jsem na správném místě a všechno proběhne hladce podle původního plánu!
Díkeš! :D

[FOUND] GC4FB4A - Novomestsky pivovar (apsida.cz, placed 1.7.2013)

#7785 18:08 - Vypadalo to, že to bude snadné, ale při mé výšce 194 cm se nemohu jen tak nenápadně podívat, co je zezdola tam, kde má být keška. Dlouho jsem postával, opíral se o značku a koukal na hodinky (tj. předstíral čekání na někoho ), než se odbatolily různé skupinky turistů a lidé na druhé straně, posedávající ulice na lavičkách či postávající na zastávce MHD, nekoukali všichni jinam. Pak rychlý chmat, šátry, šátry a - byla tam! Díkeš! :)

GC4FB4A - Z odlovu jsem se vrátil s "outěžkem"! :O

[FOUND] GC5HWGJ - PraGeo - Louis Leger Street / Legerova ulice (Jedelák, placed 24.12.2014)

#7786 18:26 - Tož tady jsem se už ani nechtěl stavovat, ale když to bylo jen takový kousíček od cesty na metro... Konečně dnes keška dobře udělaná pro město, stačí jen natáhnout ruky, popadnout ji a jít dál!
Pak opodál zalogovat a stejně hbitě ji vrátit. Špica! Díkeš!

[FOUND] GC6XP4X - Vaclavske namesti (chorchoj, placed 1.12.2016)

#7787 18:32 - Ani tuhle keš jsem neplánoval, protože jsem si myslel, že na takovém místě ji nepůjde odlovit. Ale když jsem viděl spousty Found it logů a přečetl si postup odlovu, řekl jsem si, že to zkusím.
Dorazil jsem tedy na místo, zvednu oči a koukám na odemčený zámek. Hm, někdo asi omylem změnil kombinaci a pak už mu to nešlo zamčít... řekl jsem si. Popadl jsem zámek a šel kousek dál, jestli se mi jej nepodaří spravit...
Chvíli jsem s ním tedy manipulovat, zkoušel, jestli se mi podaří v "nastavovacím módu" vybrutit aktuální kombinaci. Ale moc to nešlo, zámeček je poměrně malý a hlavně očko je tenké. Furt se mi to vysmýkávalo z prstů. Až mi to v jednu chvíli zapadlo do zamykacího otvoru. Teda, skoro. Ono je očko trošku roztažené a volný konec je potřeba do dírky trochu vpáčit.
Hm, že by nešlo o pokaženou kombinaci? Že by se to jen předchozím nálezcům nedařilo "vysoko" nad hlavou zacvaknout?
Nastavil jsem původní (v listingu uvedenou) kombinaci, lehce zapáčil a - Vida! - zámek zapadl a dal se zamčít. Takže jsem jen ztratil cca 5 minut, protože jsem čekal nejhorší. :P Vrátil jsem se k úkrytu, bez ohledu na davy kolem jsem vyndal kešku, poodešel, na schodech zalogoval a pak ji stejně nadrzo vrátil. A zamkl, že. 8)
IMO to tak je zamýšleno. Bez znalosti kombinace nikdo kešku jen tak nevymudlí, leda by po ní šel s kladivem. A tohle místo je takové, že tu asi v žádnou denní dobu nebude mudloprázdno.
Tož díky, pěkná, velká! :)

[DNF] GC2VEVP - Ládví #1: Metro (monokl99, placed 2.5.2011 by monokl99 & orbit09)

19:05 - Jediný dnešní neúspěch. Keška je, ehm byla, hned vedle P+R, kde jsem parkoval, takže to měla být taková dnešní "Rozlučka s Prahou". Díky své výšce jsou mohl "úhloměr" trochu víc prohmatat a fakt jsem nic nenašel. Škoda. :(

[MAINTENANCE_REQUEST] GC2VEVP - Ládví #1: Metro (monokl99, placed 2.5.2011 by monokl99 & orbit09)

Doporučuji kontrolu. Zdá se, že krabička zmizela. :(

[FOUND] GC71849 - Morova kes (Five D, placed 26.2.2017)

#7788 19:28 - Na závěr dnešního dne jsem si střihl jednu Vyřešenou mysterku. ;) Znáte to, někdo něco zmíní nebo něco zahlídnete na FB - třeba ve skupině Nakopni!, nedá vám to, přemýšlíte, luštíte nebo aspoň podle cizího návodu spočítáte a najednou máte vyřešenou mysterku kdes v paďousích, kam se normální člověk (tj. vy) prakticky nedostane. V tomto přípdě v pohraničním pásmu mezi Prahou a Hovorčicema. :D
Řekl jsem Locusu, ať mne tam donaviguje. A třebaže je keška jen pár set metrů od zmíněné vsi, prostě ne moc daleko od úvodem, vedlo mne ne rovnou z dědiny, ale od jakési elektrárny po panelové cestě kolem tlustotlustého potrubí a pak ještě kus kamci do polí. (Zpátky jsem to vzal nejkratší cestou do Hovorčic a pochopil jsem - cesta je anizotropní, na kraji vesnice je zákaz vjezdu motorovým vozidlů, ale tam, odkud mne to vedlo, zákaz není.¨)
Každopádně jsem za počínajícího soumraku dojel na klidné, opuštěné místečko a po krátké procházce kolem trní a usychajících kopřiv jsem došel až ke kešce. Keška, resp. její vnější obal byl tak trochu obydlený. Hemžilo se to tam usínajícím hmyzem, něčím, co jsem nikdy neviděl, cosi mezi mravencem a broukem, ale nic zvláštního. Smetl jsem tvorečky z plastové krabičky a ty tři vyhládlé blbečky, co se nějak dostali dovnitř, jsem vytřepal, aby tam chodáci nechcípli. 8)
Díkeš. Pěkná krabka, příjemné "luštění".

Žádné komentáře:

Okomentovat