sobota 12. listopadu 2011

Hostýn II

12.11.2011 [FOUND] 15 [DNF] 1 M 3 R 1 T 8 U 3
07:46MGC1A5M6Clay Eva „Cas zrady“ (THomasfromPawnee)
07:50TGC2P9MJImpregna BI # 4 (THomas f/P)
10:05TGC1C2ZYSKALNY (Ádos)
10:33RGC28J56Hostýnské vrchy - Skalný (SH1969)
10:44MGC1A6F8(VK-28) Skalný (jakteam)
11:18TGC2GKG8Veverkova studanka (Valsolim)
12:04TGC2CGHHHrad Obrany (Mollecht)
12:50TGC3427MDrobeckova studanka (madbin)
13:49MGC1PP5XRusavska 1- pramen (Lardyn)
14:18TGC32XAWHostynske vrchy - Pardus v.2 (Kartovo, Hans, Juzna)
15:41UGC1A9Q9(VK-27) Vila A. Kašpara (jakteam)
16:02TGC1A0GWSB1- Hurbanova studanka (craig22)
17:53UGC1VKRCKINGarna # 3-Kuní hrobka (Martes martes sepulcrum) (DEFNMAX)
18:46TGC1BKXDLÁZNE-STUDÁNKA (Ádos)
19:33UGC1BRDFBystricka zeleznice-,,Zeleznak" (craig22)
20:03UGC1R902KINGarna # 2 - Starý hrbitov (DEFNMAX)

[FOUND] GC1A5M6 - Clay Eva „Cas zrady“ (THomas f/P, placed 13.3.2008 by THomasfromPawnee)

#2228 07:46 - Cekám na autobus na Hostýn a koukám, že mám ješte 20 minut cas. Tož kurna, to bych tuhle offsetku ješte mohl stihnout, ne? Tak jsem znovu obkroužil stavbu až na nástupište, spocítal písmenka, obklícil nádraží, peclive se rozhlédl, jestli mne nesleduje nejaký konfident ci - nedejbože! - germánský týpek v koženém kabáte a už jsem logoval. Díkeš!

[FOUND] GC2P9MJ - Impregna BI # 4 (THomas f/P, placed 24.2.2011)

#2229 07:50 - Tož teda cekám na ten autobus na Hostýn, prinádražní ofsetku jsem už odlovil a porád nejaký ten cas zbývá. Po jasné noci je hezky mrazivo, no frišno až praští, chce to ješte trochu pohybu. Tak hurá pro blízkou tradicku!
Pri vyzvedávání zacínám chápat, proc lidé bez domova vyhledávají takovéto prostory - jen pár metru od vstupu a štiplavý mráz je ten tam, v tom kontrastu mi to prijde jako hotové teplo! :D Tož vyštárat krabku a zkrabky logbook, zapsat se, uložit vše zpet a tradá na zastávku, toho casu už tolik nezbývá a autobus už za chvilku odjede. Díkeš!

[FOUND] GC1C2ZY - SKALNY (Ádos, placed 10.7.2008)

#2230 10:05 - Krásné místo, ale hledání potrápilo. Šipka mne neomylne vedla na druhou stranu skaliska, než kde je keš ukryta. Když jsem tedy prozkoumal všechny dúry, do kterých by se dala (a do nekterých ani nedala) ukrýt, jsem se tedy vydal i nastranu opacnou. A tady, nejakých 6 metru od nuly (a to na tenhle terén není zas tak moc) jsem krabku našel. Usadil jsem se na pohodlné místecko s nejlepším rozhledem, jaký okolní stromy dovolovaly, a v poklidu si logoval a kochal se, když jsem z vedlejšího skaliska zaslechl halas blížících se turistu. A tak rychle zabalit, ukrýt a vzhuru za dalšími krabickami! Díkeš!

[FOUND] GC28J56 - Hostýnské vrchy - Skalný (SH1969, placed 15.5.2010)

#2231 10:33 - Skalný je krásný vrch, kterého si ale dnes nikdo, kdo to tu nezná nejspíš ani nevšimne. Tedy, pokud jej sem neprivedou kešky. ;) Turitická cesta vede po ceste traverzující západní úbocí a vrcholek je dnes zarostlý lesíkem. Casy, kdy se skaliska drsne tycila nad pastvinami jsou dávno pryc. (Ješte, že nám tu postavili tu turistickou ceduli se starými fotkami.) Díkeš!

[FOUND] GC1A6F8 - (VK-28) Skalný (jakteam, placed 14.3.2008)

#2232 10:44 - Tretí "Skalná" keška v rade. Díky za to, že jde o offsetku naštestí urcuje nejen místo, ale i smer. Kdyby byla krabka ukryta blíž úvodkám, asi bych sestoupil dolu na turistickou cestu. Ale takhle jsem se od vrcholu vydal dál po hrebeni a zustal jsem na nem i poté, co jsem docel k finálce. A tak jsem videl další skalní útvary a užil si pustého, ale svetlého podzimního lesa. Díkeš!

[FOUND] GC2GKG8 - Veverkova studanka (Valsolim, placed 12.10.2010)

#2233 11:18 - Sotva jsem sestoupil z hrebene Skalného a prošel kolem stáda otužilých krav, už na mne cekala pešinka ke kešce. tedy ke studánce. Chtel jsem se napít, jak je mým - nkdy zdraví nebezpecným - zvykem, ale voda byla kalná. Tak jsem šel hned pro kešku, zrovna, když jsem ji vyzvedáva, prirázoval si to po pešince rychlonohý turista. Jemu asi kalná voda nevadila, napil se a rázoval zpet, zrejme za volající prítelkyní. Ješte mi stacil sdelit, že mnohé ze studánek cestou na Tesák jsou vyschlé. Díky za kešku.

[FOUND] GC2CGHH - Hrad Obrany (Mollecht, placed 29.7.2010)

#2234 12:04 - Necekal bych tady tak zachovalou zríceninu. Zvlášt, když se clovek docte, že je zrícená už takový ctyri, pet století. Krabicku jsem našel rychle a tak jsem se mohl vydat na obhlídku celé lokality. Koukal jsem na strmý východní svah a ríkal si, co to muselo být za hoknu stavet hrad v takovémto terému. Co asi stavební delníky motivovalo... :O
Místo je to fajné, pripisuji si je na seznam lokalit, kam se uchýlit, až se zhroutí naše civilizace. :) Díkeš!

[FOUND] GC3427M - Drobeckova studanka (madbin, placed 14.9.2011)

#2235 12:50 - Drobeckova studánka byla druhou odbockou na mém dnešním výlete (po Obranském hrade). A nelitoval jsem. cestou jsem narazil na úchvatné fialové spadané listí osvícené podzimním slunce provházejícím lesem do úchvatnéých teplých odstínu, až uz toho mrazilo.... Aha, ne. To mi jen mrazivý vzduch profouknul flísku.
Hledání krabky chvilku trvalo, v listingu je takový hint-nehint pasující na všechny objekty v okolí souradek. Ale našel jsem. A zatímco jsem logoval, prisvištela od Tesáku dvojice cyklistu, zastavili se a ten starší povídá: "Tohle je ta Drobeckova studánka." A svišteli dál.
Díky za kešku!

[FOUND] GC1PP5X - Rusavska 1- pramen (Lardyn, placed 8.4.2009)

#2236 13:49 - K úvodním souradnicím jsem musel ze své trasy trochu sestoupit a záhy se naplnila jedna z mých dvou obav. Ne sice ta nejhorší - že budu odveden nekam ješte hloub do údalí, ale hned ta druhá (ze dvou :D) - že pujdu zpátky tam, odku sem prišel.
Odmenou mi byla finálka na opravdu pekném míste. Krajinou mého srdce jsou Bílé Karpaty s jejich neprekonatelnými lukami a tohle mi je trochu pripomelo. Chladné slunce teple svítilo a výhled dolu do údolí nebyl "nejhorší".
Díkeš!

[FOUND] GC32XAW - Hostynske vrchy - Pardus v.2 (kartovo, placed 10.9.2011 by Kartovo, Hans, Juzna)

#2237 14:18 - Celou cestu jsem si pohrával s myšlenkou, že Pardus vynechám. Hrozne nerad chodím po kopcích nahoru-dolu-nahoru-dolu-... Ale prekonal jsem svou lenost a dostalo se mi nejen pekne ukryté krabicky, ale taky nádherného kopce s neprekonatelným rozhledem po okolních hrebenech a jako bonus príjemného spolecenského experimentu.
Na míste s nejkrásnejším výhledem sedela pri mém príchodu na vrcholek trojice devcat, povídala si, svacila a zjevne se kochala rozhledem. Pod nedalekým stromem byla óbrovská plastiková bedna, absolutne neukrytelné, no proste rozhodne ne keška. Vydal jsem se nejdrív najít krabku, "nejdrív práce, potom zábava", že. ;) Než jsem kešku našel (signál v lese, znáte to), slecny se už dokochaly a práve balily krabici. Ta se ukázala být samoobslužnou obcerstvovnou. Zrídil ji tu dobrá duše Áda Neumann, pravidelne ji doplnuje minerálkami, oplatky a cokoládovými tycinkami. Kdo chce, neco si vezme a do kasicky vloží obnos, za který to Áda v obchode koupil.
Vzal jsem si jednu perfektne chlazenou Podebraku a balícek Twix, bratru za dvacku. Pak jsem si sedl na lavecku a kochal se. Slunícko svítilo, okolní kopce jemne zamžené v zeleno-modro-šedých barvách. Nádhera.
Tak díky za kešku!

[FOUND] GC1A9Q9 - (VK-27) Vila A. Kašpara (jakteam, placed 17.3.2008)

#2238 15:41 - Když jsem stoupal z Rusavy, slunce už bylo dávno za kopci. Jak jsem se blížil ke kešce, byla tu nadeje, že vystoupám dost vysoko a znovu je uvidím. Ale už to nevyšlo - cára soumraku se táhla aspon o pul kilometru dál, výš na kopci. Ale i tak byl rozhled nádherný. Na západe slunce prosvítalo prusmykem a vytvárelo mocný paprsek zárícího vlhkého vzduchy na okraji lemovaný zretelnými siluetami stromu. Svahy Pardusu se ješte koupaly v jeho zári. Ale u kešky už bylo chladno. Vzduch nasáklý vlhkostí nenesl žádné teplo, naopak. Po silnici každou chvíli projíždela jedna a ta samá dodávka, tu nahoru, tu dolu.
Vytáhl jsem kešku, pokochal se tou krásou kolem a šel zase stejnou cestou dolu. Díkeš!

[FOUND] GC1A0GW - SB1- Hurbanova studanka (craig22, placed 8.3.2008)

#2239 16:02 - Hurbanova studánka byla dnes jediná, ze které jsem se napil. Dílem opravdu, že jsem už mel žízen, dílem jsem chtel ochutnat, ale hlavne proto, že chlapík s kocárkem, kterého jsem pred chvílí potkal, se zastavil u plotu naproti pres potok a zacal se vybavovat se sousedkou prímo proti úkrytu kešky.
No, ten úkryt... Ano, asi kešku fakt kryje, když ji nikdo zrovna nehledá. Ale nelze ji hledat tak, aby byl clovek nenápadný. :( Hlavne se k ní pro nízké vetve nelze dostat rychle a zmizet mudlum z ocí. Nu což. Díkeš.

[FOUND] GC1VKRC - KINGarna # 3-Kuní hrobka (Martes martes sepulcrum) (DEFNMAX, placed 7.7.2009)

#2240 17:53 - Naplánoval jsem si, že po procházce z Hostýna pres Obrany a Pardus odjedu z Rusavy autobusem do Bystrice, ale ... doplatil jsem na spojování obcí. Autobus sice jel do Bystrice, jenže do bystrice-Hlinsko a pak pokracoval do Holešova. Tož jsem v Brusném zase vystoupil, šel do Bystrice pešky a cestou sbíral kešky.
Jít si pro Kuní hrobku v podzimní noci je vskutku zážitek. Signál se mezi stromy honí jak vítr po strništích, strmé svahy jsou pokryté spadaným listím a kloužou skoro jako ledovka. Listí navíc skrývá prohlubne a tak nevíte, jestli došlapujete na pevnou zemi, nebo se zaboríte do puli lýtka. Vzduch je ale v lese kupodivu sušší a teplejší, než na polích a lukách. Nakonec jsem našel, to víte, že jo. A z té úlevy, že jsem našel a neuklouzl a nezlámal si hnáty jsem si zapomnel opsat bonusové císlo. Ach jo! Díkeš! :)

[FOUND] GC1BKXD - LÁZNE-STUDÁNKA (Ádos, placed 26.4.2008)

#2241 18:46 - Ke studánce jsem došel dlouhou cestou pres Slavkov z Brusného. Bral jsem to, co se dalo, za šipkou. Kousek za Slavkovem zacíná fajná zkratka, ale asi jen v GPS mape - po nejaké stovce metru se rozpustí v pastvine. A tak jsem šel nocí, se zhasnutou baterkou, podél zarostlého úvozu a cekal, kdy narazím na spící krávy. Stalo se tak snad jen sto metru pred ohradníkem na druhém konci patviska. Najednou po levé ruce vidím temné obrysy. Funení jsem si asi jen domýšlel. Jsou to jen pokojné kravky nebo testosteronem nabušení býci odhodlaní chránit své stádo? Naštestí se zrovna v tom míste úvoz sploštil, kere ustouily a já mohl prejít na vedlejší louku hned napravo. A za chvíli tu byl ohradník, který jsem s úlevou prekrocil.
Po nejaké dobe jsem došel ke studánce. Shodil jsem batoh na stolek a zbylých tricet metru ke kešce došel pešky. Tedy, ke kešce... Nikde nebyla... Prohledal jsem strom u ohradníku a nic. Pak jsem prohledal stromy na druhé strane ohradníku a zase nic. Mohl jsem chodit po okruhu nejakých padesáti metru a vzdálenost ke kešce byla porád mezi dvema až deseti metry. Nakonec jsem to vzdal.
Po návratu ke studánce ješte jednou kouknu na džípinu a vida, jsem od kešky zase jen asi tri metry. Rozhlédnu se, posvítím si a už ji mám. No tzo vám teda reknu, to mne ten Signál zase vypekl! xx(
Tak díkeš! :)

[DNF] GC1BRDF - Bystricka zeleznice-,,Zeleznak" (craig22, placed 30.4.2008)

19:33 - Smutná návšteva. Už pred odjezdem z domu jsem zahlédl zmínku o kácení, ale když už má jeden finálku dávno vypocítanou, tož to je potreba se na místo preci jen podívat. Pro jistotu.
Ale obavy se ukázaly oprávnenými. Na míste jsem nalezl tri cerstvé parezy (dáli se tak ríct necemu, co couhá snad tri centimetry nad povrch). A prístroj mne vedl neomylne k jednomu z nich. Známe sice presnost urcení souradnic, ale hint byl jasný (strom) a nejbližší vhodný objekt byl skoro patnáct metru daleko. Ne, ne. Krabku asi postihnul smutný osud.
Napsal jsem tedy (mimo své logovací porací) Needs maintenance a keška brzy náslaedovala svoji fyzickou manifestaci - byla archivována. R.I.P.

[FOUND] GC1R902 - KINGarna # 2 - Starý hrbitov (DEFNMAX, placed 4.6.2009)

#2242 20:03 - Poslední keška na dnešním výletu do okolí Hostýna. Už se delalo docela chladno a tak jsem rychle spocítal náhrobní kameny a vyrazil pro finálku. Kousek od ní vede cesta, docela frekventovaná lidmi míorícími do nocních podniku. Nebo precházejících mezi nimi. Tak to chvíli trvalo, než jsem si mohl rozsvítit celovku a verte, že bez ní bych nic nenašel. I se svetlem jsem si docela zahledal, nakonec jsem kolem cílového objektu lozil po kolenou. Ale našel jsem! A zase, podobne jako u Kuní hrobky, jsem si neopsal bonusové císlo. Sakryš! Budu je asi muset od nekoho vyškemrat. Pekná keška. Díkeš!

Žádné komentáře:

Okomentovat