pátek 11. prosince 2015

Jak je asi pod zemí...

Jak je asi pod zemí,
když je člověk umřený?
Radši se hned ožením
a udělám to tajemství.
Nejdřív bude v mamince,
ta ho trošku ponosí,
potom vyklouzne z maminky ven
a za pár dní mi bude podobný.
Budeme pak spolu žít,
já mu všechno vysvětlím.
Naučí se hudbou získávat chléb.
A půjde na pohřeb.
V rakvi budu ležet já,
tou dobou už umřený.
Umřený a vyměněný
za tajemství.
Tajemství nejtajnější.
(Buty, 1992, Tajemství)
11. - 13.12.2015 [FOUND] 21 [DNF] 3 E 2 M 3 R 2 T 13 U 1

11.12.201519:10EGC65Y1GCO ? Další noc pod zemí ? (LiM)
12.12.201510:43TGC2AC9QBeskydmountains, ROPICKA 918m (JJJx)
"11:43TGC2B3BNBeskydmountains, Prislop 945m (Brunoos)
"12:15EGC651Z1Ultra 1000 - Zimní Ropice (Geodib)
"12:20TGCXDERBeskydmountains, Ropice 1083m (Lachtan_)
"13:38UGC5N02EBeskydmountains - Sindelna 1001M (stonefish.cz)
"14:01TGCXD2ZJavorovy (lenicka.second and flashtom)
"14:31TGC59FDYUTULNA JAVOROVY (CzMartanTr)
"16:20TGC3FEPRVyhledy na MSK: 9 - Na Javorovy (msgc.cz)
13.12.201511:51TGC1QRZAThe Viewing Tower (szkandi adopted by zgrzewa)
"12:54MGC50HW9Pamet stromu (veruska84)
"13:19TGC6096TKryt Mundloch (strecha)
"13:46TGC17GQ8Stadion Bazaly (polerok)
"14:10MGC201MPLiskova vila (BOSOCZ)
"16:15MGCNCBMEma z Ostravy / Ema from Ostrava (Lishka.Bystroushka)
"16:21RGC1KHFGHalda EMA / The EMA Slag Heap (b7)
"17:31MGC3W59WSlezska Ostrava - Ustredni hrbitov (Frenkonix)
"17:53TGC221D3Hornicka stavka (geomufloni)
"18:21TGC1RRAZSoutok u hradu (krajzlici)
"18:28RGC21NA1Rovninské bludné balvany-Erratic rocks Rovniny (polerok)
"18:40TGC60P6NMestske brany - City Gates (kackafibi)
"18:45UGC66VMGStarostove a primatori mesta Ostravy (bernsacz, Jarbenxt)
"19:16TGC5WJQ9Kostel Sv. Vaclava - Church Of St. Vaclav (kackafibi)
"19:30TGC1B35KKaplicka Sissi / Sissi Chapelle (Krajzlici)

[ATTENDED] GC65Y1G - CO ? Další noc pod zemí ? (LiM, placed 11.12.2015)

#5044 19:10 - Proklikával jsem někdy v říjnu vánoční eventy (ok, "eventy v adventním a vánočním období" ;)) a tenhle mi padl do oka. No jeskyňář nejsem a plazivky mi fakt nedělají dobře, ale ze zvědavosti jsem na něj kouknul.
PODZEMNÍ KRYT! :O
No jo, ale jezdit takovou dálku z Brna "jen" kvůli "noci podzemí"? Hm. Ale při četbě listingu najednou koukám, že se hned na druhý den chystá druhý event, tentokrát na kopci, nejvyšším to kopci v okolí. A bylo rozhodnuto! :D
Fakt je, že akce byla pojata spíš jako večírek, nic proti tomu, ale nejsem zrovna sociální typ. Já chtěl hlavně spát v krytu civilní obrany. Utahaný z práce jsem nejdřív pomohl protláčet gauče křivolakými vstupy, prohlídl si muzeum a pak ještě vytáhl půl filtru z "přízemí" (tj. šestého suterénu) až (skoro) nahoru (do prvního suterénu). Pak už jsem měl tak síly ochutnat pár hltů místních pálenek, zavrtat se do spacáku a pod vlajkou Sovětskýho svazu poklidně klimbat za zpěvu severských písní. A ráno se dočkal expresně doručených zbloudilých CWG! ;) Pěkná akcička, díkeš!

[FOUND] GC2AC9Q - Beskydmountains, ROPICKA 918m (JJJx, placed 17.6.2010)

#5045 10:43 - Ranní vstávání mi trvalo trochu dýl, do krytu slunce moc nesvítilo. A Tak jsem vyrážel z Řeky až po půl desáté.
Stoupání...
A vzduch se skoro ani nehnul, jen co jsem sám vyfuněl... Krok za krokem jsem se šinul strašlivým svahem chvíli po spádnici, chvíli serpentinou, většinou jakýmsi klikatým traverzem. A najednou jsem byl nahoře!
Z druhé strany hřebene fučel studený větr, že jsem rázem zapomněl na propocenost mikiny, rychle jsem ji zapnul až ke krku, přes ni bundu (až po bradu) a narazil si čepici, kterou jsem ještě před chvílí utíral pot. Stoupání sice ještě nebyl konec, ale tady už to šlo líp, hlavně z pohledu termoregulace.
I kešku jsem pak našel v pohodě. Díkeš!

[FOUND] GC2B3BN - Beskydmountains, Prislop 945m (Brunoos, placed 1.7.2010)

#5046 11:43 - Cestou z Ropičky se začaly projevovat důsledky nedbalé přípravy. Nejprve se vybyly baterie v Oregonu, ale to moc nevadilo, protože jsem v něm stejně neměl nahrané keše. :O Pak chcípl hlavní mobil - tomu vydrží baterka tak jeden den a kdo jej večer nedal do krmítka? A druhý mobil se nechtěl chytit na datovou síť, prý "Vítejte v Polsku!" Jo a tablet odpočíval v kufru auta.
Měl jsem nejasnou vzpomínku z posledního pohledu do Locusu, že keška na Príslopu bude někde u konce šlepru, a tak jsem to chtěl aspoň zkusit. Ale štěstí mi přálo! U konečné odfukovali tři chlapíci a nejmíň u jednoho jsem zahlédl navigační přístroj. Vrubozubí kolegové spěšící na event! S pomocí jejich přístrojů a paměti bylo nalezení krabičky hračkou. A dál jsme mohli funět do kopce společně! :)
Díkeš!

[ATTENDED] GC651Z1 - Ultra 1000 - Zimní Ropice (Geodib, placed 12.12.2015)

#5047 12:15 - I když jsme na event dorazili s čtvrthodinovým zpožděním, furt jsme tu byli dřív než ownerka! :D Na vrcholku už stepovaly dvě partyje lidí, doteď pořádně nevím, jestli to byli všichni naši, ve dvou hloučcích, nebo jestli jedni byli "jen" turisté. ;)
Zatímco jsem se snažil vložit Perunovi obětiny do náruče (pořád sklouzávaly po námraze a na zem jsem je dávat nechtěl, kolem šmejdily šelmy domácí), dorazila Geodib a pohanský rituál mohl započít. Došlo na logování, společnou konzumaci "obětin", košt různých pálenek a likérů (ten islandský pendrek už opravdu nikdy nechci!), odlov vrcholové kešky, ba i společné foto! Pěkně tu bylo, díkeš! :)

[FOUND] GCXDER - Beskydmountains, Ropice 1083m (Lachtan_, placed 30.7.2006)

#5048 12:20 - Zatímco jsme čekali na ownerku eventu Ultra 1000 - Zimní Ropice (nebo spíš už, až event oficiálně zahájí?) vykutal jeden z kolegů vrcholovou krabku, tož jsem si dovolil také přilípnout svůj štemplík. Díkeš! :)

[FOUND] GC5N02E - Beskydmountains - Sindelna 1001M (stonefish.cz, placed 14.4.2015)

#5049 13:38 - Protože jsem si vymlátil baterky a nebyl schopen se připojit jediným zbývajícím přístrojem, uvítal jsem možnost pokračovat z eventu dál na Javorový ve společnosti LiMa a Yugoše. A tak jsem se dostal i k odlovu této mysterky, kterou jsem sám ani neluštil a v okamžiku odlovu ani netušil, že je mysterická. 8) Na Šindelné jsme už byli pod mraky, které na Ropici dělaly mlhu, svítíčko slunilo, modroha byla oblohá a chladivě fičelo. Krása a nádhera! Díky za krabku!

[FOUND] GCXD2Z - Javorovy (FlashTom, placed 29.7.2006 by lenicka.second and flashtom)

#5050 14:01 - Mh, zdá se mi, že se mi v paměti pomotala Šindelná a javorový. Ten krásný slunečný modrý a mrazivý rozhled byl zřejmě až tady... Měl bych logovat s menšími odstupy. Inu, co naplat. Díkeš!

[FOUND] GC59FDY - UTULNA JAVOROVY (CzMartanTr, placed 23.7.2014)

#5051 14:31 - Po chvilce hledání po obou stranách cesty nalezeno a rychle odkvačeno nahoru, do opravdové útulny, na polívku, pivko a štrůdlík. Díkeš!

[FOUND] GC3FEPR - Vyhledy na MSK: 9 - Na Javorovy (msgc.cz, placed 26.3.2012)

#5052 16:20 - Poslední krabička dnešního dne. Yugoš vyrazil do kopce, já jen následoval a pak jsme oba hledali v mlází, zatímco LiM dole... něco dělal. Krabičku našel Yugoš, ale já se aspoň umazal od razítka! :D Díkeš!

[FOUND] GC1QRZA - The Viewing Tower (dies illa, placed 15.5.2009 by szkandi adopted by zgrzewa)

#5053 11:51 - Mířil jsem ke keši The Viewing Tower, když mi cestu zastoupila rozmáchlá budova ostravské radnice. Říkám si: "Abych se dostal dozadu, budu to muset celé obejít a pak se mi nebude chtít vracet. Kouknu se na věž hned."
Nahoře bylo nádherně. Sluníčko svítilo, vítr svištěl. Chladno, až zima, ale krása. Když už jsme měl kochání dost, blesklo mi hlavou Mohl bych se kouknout shora, kde ta keška je, bude se mi pak líp hledat. Vytáhl jsem navigaci a koukám, že jsem pět metrů od ní! :O Kurňa, to mne mohlo napadnout, že když se jmenuje "vyhlídková věž", tak bude na vyhlídkové věži! Ale mě se zběžným pohledem na mapu předtím zdálo, že je až v parku za budovou... A tak jsem si fakt na poslední chvíli ušetřil dvojí cestu nahoru a možná i dvojí placení vstupného. O podezřívavých pohledech pracovníků infocentra ani nemliuvě, že. :D
Díkeš! Hezké, co hezké, nádherné umístění! :)

[FOUND] GC50HW9 - Pamet stromu (veruska84, placed 18.3.2014)

#5054 12:54 - Pohodová multinka. Mě z ní sice v paměti nic nezůstane, i když... Rozhodně to bylo milé. Díkeš!

[FOUND] GC6096T - Kryt Mundloch (strecha, placed 27.7.2015)

#5055 13:19 - [maroon>Tak, neuplynul ani měsíc a já už loguju. Co ale nevidím - krabička je disabled. Tak rychle koukám co to že to a vida - nebyla nalezena už den před mým nálezem. Ehm? Ale já ji přece našel! Je sice mimořádně špatně zaměřena, ale na místě podle popisu a v pohodě![/maroon>
Nuže, najít kešku mi chvilku trvalo. Na zadaných souřadnicích nic nebylo, natož pak nějaké "vlevo" či "bulka". Zato však jakési "bulky" byly ve svahu nad oběma velkými betonovými objekty. Taky betonové. Zvolil jsem tu "levou" a po chvilce jsem měl tiktakovku (asi, už moc nepamatovat) v ruce. Jen jsem byl, odhadem, tak 20 metrů od souřadek... Položil jsem na "bulku" telefon, nechal jej průměrovat a sám jsem si sedl na hlinou pokrytý sokl, logoval jsem a koukal přes řeku.
Díkeš a přikládám zprůměrované skutečné umístění kešky. ;)

[FOUND] GC17GQ8 - Stadion Bazaly (Polerok, placed 19.11.2007 by polerok)

#5056 13:46 - Nebylo snadné kešku najít. Ocelová konstrukce přesnosti navigace moc nepřeje a kontrast vůči obloze je značný. Musel jsem - za dne! - použít čelovku a pak jsem teprve cosi zahlédl. Šáhnout si pro ni pak pro mne nebylo nejmenším problémem. :D Díkeš!

[FOUND] GC201MP - Liskova vila (BOSOCZ, placed 21.11.2009)

#5057 14:10 - Ízy multinka s ukázkou zajímavé stavby - vůbec by mi nevadilo vlastnit její kopii! :D Na úvodky jsem dorazil téměř beze ztráty výškových metrů rovnou od Stadionu Bazaly a po chvilce "tipaření" jsem bez otálení vyrazil ke krabičce. (Než mne nahlásí nějaký bdělý soused, že! ;)) Díkeš!

[DNF] GCNCBM - Ema z Ostravy / Ema from Ostrava (Lishka.Bystroushka, placed 6.4.2005)

16:15 - Buď jsem něco spočítal špatně a nebo mi prostě štěstí nepřálo. Strávil jsem hledáním krabičky desítky minut, ale pořád mne to vodilo na stejné místo, kde ale nic nebylo a - mohu-li soudit - ani být nemohlo. Jediným plusem tohoto frustrujícího zážitku bylo, že se mezitím setmělo a já se mohl pokochat výhled na obzor s neviditelným zapadajícím sluncem a Ostravu za soumraku. Tož, snad příště. :(
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha! Už to vidím - spletl jsem se (při přepisování číslic!) o dvě vteřiny, tj. 32 tisícin minuty a to je podle Locusu přesně o 40 metrů vedle... xx( Tak daleko jsem už fakt nehledal. v

[FOUND] GC1KHFG - Halda EMA / The EMA Slag Heap (b7, placed 6.1.2009)

#5058 16:21 - Teda řeknu vám, že jsem netušil, že tu v té České republice máme ještě nějaké hořící haldy a to dokonce uprostřed třetího největšího města v zemi! Každopádně je to zvláštní zážitek. Už jen ta obrovská hromada, kterou tu lidé dokázali navršit. Hůůůů! :O A ty čmoudíky, co lezou ze země, to je teda něco! Fakt ale taky je, že mít ve městě kopec je pěkný a když holt v Ostravě žádný pořádný neměli, tak si jej prostě museli postavit. Tomu říkám velkorysý přístup! 8D Díky za kešku!

[FOUND] GC3W59W - Slezska Ostrava - Ustredni hrbitov (Frenkonix, placed 4.9.2012)

#5059 17:31 - Kešku jsem lovil už za tmy a ta je k návštěvě hřbitova to nejlepčí počasí, žjo? :D Zvlášť, když jsou v Ostravě natolik uznalí, že i v zimě zavírají hřbitov až v šest večír.
Souřadky jsem si pro každý případ spočítal oběma způsoby a pak hurá pro kešku! Cestou jsem sebou párkrát málem lisknul, pouliční osvětlení oslňovalo a v šeru pod nohama jsem nic neviděl. A tak, když jsem se pokochal keškou, zamířil jsem rovnou ke hřbitovu, našel nejbližší bránu, přelezl ji a pokračoval po asfaltovaných cestičkách.
Tož, jak vidíte, bylo to celekm dobrodružné. Díkeš! :)

[FOUND] GC221D3 - Hornicka stavka (geomufloni, placed 19.12.2009)

#5060 17:53 - Nečekaně dobrá keška na podivném místě. Najít ji chvilku trvalo, ale vhodné místo - zdá se - je tam jen jedno. :D Díkeš!

[FOUND] GC1RRAZ - Soutok u hradu (Krajzlici, placed 24.5.2009 by krajzlici)

#5061 18:21 - Skoro to vypadá, že jsem kešce ublížil já. (Loguju 8. ledna.) To by mi bylo líto. :( Ale to víte, su takové matlák. 8) Jak to tedy bylo:
Po chvilce obcházení jsem našel zajímavý otvor a vsunul do něj ruku. Nic. Tož jsem si lehl na zem... (To asi mohlo být nápadné, ale byla tma, že. No jo, ale já ležel na té osvětlené straně.) ... a šátral hlouběji. Ano, špičkami prstů jsem narazil na kameny a začal je dolovat. Moc to nešlo. Počkat! To je divný, že? Jak by se ke keši dostávali lidé menší než já, s kratšíma rukama? Jak je ten sokl vůbec široké?
Njn. Obešel jsem bilboard na jeho temnou stranu. Teď, když jsem věděl, že soklem prochází "tunel", jsem jej i v temnotě našel. A hned na kraji šutérky a hned za nimi keška! Díkeš! :)

[FOUND] GC21NA1 - Rovninské bludné balvany-Erratic rocks Rovniny (Polerok, placed 2.12.2009 by polerok)

#5062 18:28 - Návštěva bludnéch balvanů byla docela příjemná. Po celodenním chození jsem byl už trochu ucapkané a chvilka mezi přátelskými horninami mne opravdu povzbudila. Díkeš! :)

[DNF] GC60P6N - Mestske brany - City Gates (kackafibi, placed 2.8.2015)

18:40 - Po chvilce posedávání a šátrání jsem šel online a zjistil, že nejsem první, komu se dnes nedařilo... :(

[DNF] GC66VMG - Starostove a primatori mesta Ostravy (bernsacz, placed 14.11.2015 by bernsacz, Jarbenxt)

18:45 - No, loguju DNF, bo je to pravda, ale možná, možná jsem mohl. Přišel jsem na místo a řikám si: To jsem to ale špatně spočetl. A šel jsem dál.
Ale pak čtu logy a řikám si: To jsem ten hint ale fakt nepochopil!
Nu, snad příště. 8)

[FOUND] GC5WJQ9 - Kostel Sv. Vaclava - Church Of St. Vaclav (kackafibi, placed 30.5.2015)

#5063 19:16 - Když jsem viděl tu rozkopanou ulici, pojal jsem obavy. Ale pak se to ukázalo spíš jako výhoda. ;) Díkeš!

[FOUND] GC1B35K - Kaplicka Sissi / Sissi Chapelle (Krajzlici, placed 10.4.2008)

#5064 19:30 - Kaplička moc hezká, krabka už míň, ale dobrá, ne? Díkeš! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat