sobota 14. července 2018

Nelezte na věže

Nelezte na věže, jsou nebezpečné. Zvlášť když to nejsou věže, ale stromy, co vás nechtějí.

14.7.2018 [FOUND] 19 [DNF] 1 T 1 U 18

10:23UGC7032710 BK Tower (Joska4)
10:51UGC7032509 BK Tower (Joska4)
13:52TGC7JQ2K1000 oci v Julcu (Svecz_family)
15:16UGC7031W08 BK Tower (Joska4)
15:27UGC7031T05 BK Tower (Joska4)
15:34UGC7031R04 BK Tower (Joska4)
15:47UGC7031M03 BK Tower (Joska4)
15:58UGC7031K02 BK Tower (Joska4)
16:04UGC6ZDV101 BK Tower (Joska4)
16:33UGC703CM21 BK Tower - bonus (Joska4)
16:57UGC703CD20 BK Tower (Joska4)
17:03UGC703C719 BK Tower (Joska4)
17:13UGC703C318 BK Tower (Joska4)
17:18UGC703BP17 BK Tower (Joska4)
17:30UGC703BG16 BK Tower (Joska4)
17:39UGC703BD15 BK Tower (Joska4)
17:56UGC703B814 BK Tower (Joska4)
18:05UGC703B213 BK Tower (Joska4)
18:15UGC703B012 BK Tower (Joska4)
18:31UGC703AV11 BK Tower (Joska4)

[FOUND] GC70327 - 10 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6912 10:23 - Měli jsme vyrazit busem 310 v 9.27 od nádraží v Krpoli, ale zase jsem to nějak nestíhal, deset minut před odjezdem jsem teprve jel po okruhu kolem Pisárek. Po telefonické domluvě jsem to tedy vzal rovnou na parkpoint u desítky (souřadnice přiloženy), kde jsem díky objížďkám u Lipůvky přistál cca deset minut opoté, co holky vystoupily v Černé Hoře nahoře. Vydal jsem se jim naproti, ale nějak jsme se minuli, a tak jsem (po telefonické koordinaci) zase otočil a stíhal je zpátky k věži. Dohnal jsem je až (už?) u desítky, stihl jsem akorát houknout "Zapište mne taky" a šli jsme dál, pozpátku, tj. k devítce. Díkeš!

[DNF] GC70325 - 09 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

10:51 - Devítka je čtyřka, ale řekli jsme si, že to zkusíme.
Strom už je dost olezený, některé z větví, kterým se nelze vyhnout, úž přišly o kůru a uschly. A když leze menší lehčí člověk, pod kterým suché větve nepraskají, nedosáhne zase na jiné větve. Asi to jde vylézt, ale pro nás to bylo o strach.
Já dolezl až k cca 10 cm široké v polovině podélně prasklé suché větvi. Na stoupnutí hned u kmene byla dobré, ale abych mohl popolézt dál (výš) musel jsem se o ni opřít rukou (větev neroste vodorovně, ale šikmo nahoru, že). Ale to už byla větší páka, dobře 2 metry od stromu a s těmi mými 130 kily... No, ozvalo se prostě hlasité "křup". Nic víc. Nic nepovolilo, viditelně se nezlomilo, ale lekl jsem se. A jak jsem tam stál a koukal kudy jinudy, ten svíravý pocit rostl, tak jsem radši slezl dolů.
Pak to zkusila Eskaver. Je menší, o hodně lehší a tak se na strom dostala snáz než já. Jenže když byla tak vysoko, že měla tu větev, co mi tak škaredě lupla, asi tak ve výši hlavy, kouká, že nedosáhne rozumně na žádnou další větev. A tak jsme si řekli, že na to kašlem, že nám to za to nestojí. Stejně jsem nebyli vybavebni na T5, tož nám tam zůstanou tři neodlovené kešky a ne jen dvě.
Katka tedy slezla dolů, chytila se za jednu ze spodních větví, zhoupla se, doskočila na zem a nějak vykvikla nebo zanadávala, už si nepamatuju, sedla si na zem a už nevstala. Koleno, sviňa bolelo, zvláště při bočním tlaku.
Chvílu seděla, nevypadala dobře. No, třeba se to za chvíli spraví. Vzpomněl jsem si, že mám v autě trekové hole, tak jsem byl pro ně vyslán. Ještě na mne houkly, ať se kouknu, jestli nemám v autě obinadlo.
Když jsem se vrátil, povídají mi "Bobe, nemáme pro tebe dobrou zprávu."
"Copak, měl jsem s tím autem rovnou přijet?" Strom sice není rovnou u cesty, ale není to k ní daleko, ale rozhodně blíž, než k silnici. A nebudeme přece "zbytečně" volat sanitku, když máme vlastní dopravu.
A tak jsem šel znovu k autu, tedy pro auto. Cestou jsem trošku očistil přístup k cestě, odházel popadané větve, dokonce jsem si zkusil dát katku na záda, ale i když má sotva jen polovinu mé váhy, nedokázal jsem se s ní postavit.
Tož, nakonec jsme odvezli Katku do Brna, do Vojenské nemocnice, počkali, až ji vyšetří, vybaví berlemi, nálezy a doporučeními a vypustí, a odvezli ji domů.
Takže tak. Nelezte na věže! ;)

GC70325 - Katka leze nahoru GC70325 - A u? ji berem, lazara, na rentgen

[FOUND] GC7JQ2K - 1000 oci v Julcu (Svecz_family, placed 24.2.2018)

#6913 13:52 - Když jsme dovezli lazara domů, povídá nám, jestli máme tu "novou" kešku kousek od baráku. Vyčkali jsme, až se o francouzských holích odbelhá do baráku k výtahu a jeli si pro ni.
Na chodníku ve stínu stromu stál mladý muž studoval mobil. Dlouho. Stál tam celou tu dobu, co jsme pouštěli auto v protisměru, než jsme zaparkovali, vystoupili a došli k němu. V tom se přestal koukat do mobilu a odešel. Ani jsem jej nestihli pozdravit. A to asi bylo i dobře. 8)
Bo v logbooku z dneška nebyl žádný zápis. :D Prostě to byl nějaký mudla, co potřeboval líp vidět na displej.
Keška je moc hezká, hned jak jsem ji uvidil, pochopil jsem, proč máme s sebou brát zobany. Bo nemáme brát "zobany", ale "zobání"! Díkeš! :)

[FOUND] GC7031W - 08 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6914 15:16 - Tak a jsme zpátky! Lazar uložen v domově, sekáná z Glóbusu v bříšku.
Zaparkovali jsem na "parkpointu u destítky" a přitom okukovali skupinku lidí, co seděli a postávali na druhé straně cesty. Kačeři? Výletníci? Odpočívají? Nebo už čekají na odvoz?
Chvíli nám trvalo, než jsme se vyhrabali z auta. Lidé se mezetím nějak seskupili a jako by chtěli vyrazit. "Dobrej," pozdravil jsme, "na výletě nebo na keškách?"
A ukázalo se, že to fakt jsou kačeři. A že teprve vyrážejí... No, co to tam celou tu dobu dělali, to teda nevím. Každopádně asi o společnost moc nestáli, bo říkají "Tak my chvíli počkáme, vy asi půjdete rychleji." Hm, tak jo...
Tak jsem tedy šli rychleji. Desítku a devítku jsme jen minuli. A jak si to štrádujeme k osmičce, vidíme před sebou pár evidentně "starších lidí". :D Paní o holích, pán zvolna kráčejí vedle ní. He!Když jsme je došli, koukáme, že jsou to HancaTi a Miti1. Hanča ještě s řádnou jizvou na koleni, tož proto ty hole, a Mirek nějaké nemocný. :D Dosbírávali nějaká DNF a disabled z dřívějška, osmičku už měli. "No, vy dete rychle, však nás zase doženete!"
Nedohnali. Osmička se ukázala trochu časově náročnějčí. Vzali jsem to takého prudkého kopečka, šmýkalo se to tam, fuj. Já to nějak obešel a najednou koukám, že jsem 20 metrů nad keškou. A zatémco jsem k ní hledal cestu, Lýda zase zápasila s terénem. Chtěla se radši vrátit, ale ani to nebylo snadné a hlavně bezpečné. No každopádně, než jsme došli ke krabičce, zalogovali a vrátili se na cestu, zmizeli nám Tiší, byť kráčející tempem rekonvalescentů, v dáli a už jsem je neviděli... :O
Pěkné to místo i ta škátulka!

P.S. Až při sestupu na cestu nám došla příčina našich potíží - vždyť mi šli sérii pozpátku! Všechny standardní a možná i ownerem vybrané přístupová cesty začínaly, z načeho pohledu, až za keškou. Po zbytek výpravy jsme se na to snažili myslet a kešku raději trošku přejít a trošku se k ní vrátit. A fakt to bylo lepší! 8)

GC7031W - Pohled ke ke?ce

[FOUND] GC7031T - 05 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6915 15:27 - Pohodový nález. Nalezeno a zalogováno. Díky. :)

[FOUND] GC7031R - 04 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6916 15:34 - Terén 3 a půl. Trochu mi to zatrnulo. MiTi1 povídla o jakémsi třiapůl žebříkovém smrku, pohoda lézt, ale jsi pak celý od smůly. Ale dobrý, tohle není smrk. jen ty větvičky jako hůlčičky, to bude spíš pro Lýdu. ;) Díkeš!

[FOUND] GC7031M - 03 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6917 15:47 - Proč? Proč nám to děláte? Tolik míst skoro u cesty a my se v tom dnešním dusnu musíme drápat do takového svahu. xx(
Ale jo, dobrý. :) V pohodě nalezeno. Díkeš.

[FOUND] GC7031K - 02 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6918 15:58 - No pěkná, jako od Bedekra. Díkeš! :)

[FOUND] GC6ZDV1 - 01 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6919 16:04 - Celý zmatení z toho, jak to jdem pozpátku, jsme nejdřív vyrazili na druhou stranu od cesty, po zcela jednoznačné kačeří pěšině. Ale... Keška se najka vzdaluje! :O Tak hajdy zpátky!
Nalezeno, zalogováno. Máme už všechny idicie k finálce a tak ji Lýda studuje:
"Hele, on tady má jakejsi bufet. Zajdem na jedno?"
"Jasně, jdem," odpovídám.
"Počkej, snad to nebereš vážně. tady přece nic nemůže být."
"Ukaž," koukám dojejího c:geo, "ale jo, tam bývá bufet. Přes zimu ne, ale ta už dávno není. není to zas tak daleko. To za to pivo stojí!"
A tak jsem vyrazili. A jak se blížíme, koukám do svého Locusu a vidím, že to, co jsem u Lýdy považoval za waypoint BUFET, je vlastně parkoviště. A BUFET je kdesi v lese... Ale, na tom parkovišti přece bufet bývá, ne?
Hm, možná přes pracovní dny. Viděli jsem docela čisté cedule s křídou napsanou nabídkou, ale stánek žádný. Asi fakt jen přes týden.
No, aspoň jsme navštívili dopporučené parkoviště! :P Díkeš!

[FOUND] GC703CM - 21 BK Tower - bonus (Joska4, placed 30.4.2017)

#6920 16:33 - Už polovina série nám přinesla všechna bonusová čísla (a to i přesto, že jsem tři keše vynechali), takže jsme si mohli vypočítat umístění bonusovky. No, spíš ověřit - Katka raději finálku od někoho vymámila, člověk nikdy neví, co se podaří najít a zda je owner rozumný; prostě abychom se nemuseli vracet. Joska4 je ale velmi rozumný owner, nejenže nespoléhá na to, že jsou všechny keše dostupné a pro všechny dosažitelné, ale umístil bonus i na velmi rozumné místo, takže nemusíte litovat např. že jste šli v jiném, než přirozeném pořadí. :)
Keška je trochu dál od lesních cest, než ostatní kousky série. Člověk sice z hintu ví, co má čekat, ale stejně mne to trochu překvapilo - takovýto strom a v lese? (Ale není to zas tak neobvyklé, třeba loni jsme na podobnou konfiguraci narazili nedaleko Luhačovic - Vodní nádrž Ludkovice.) Čekala nás veliká krabice, celá natěšená, až do ní dáme několik cestovatelů. :D
Díkeš!

[FOUND] GC703CD - 20 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6921 16:57 - Tak už je to tady. Smrk jak žebřík, před kterým nás varoval MiTi1. Lýda se přio pohledu na jehličnan trochu ušklíbala, ostatně už dnes vylezla na dost stromků. Tak jsem se na něj vydal já. Při své výšce jsem nemusel lezt moc vysoko, za chvilku stačilo natáhnout ruku a vybrat kešku z jejího hnízdečka. A ani té smoly nebylo zas tak moc. Ne teda, že by nebyla žádná, ale s tím, co na mně ulpělo, si poradil Lýdin hygienický gel na ruce. Fakt je gel, bléééé! xx( Ale funguje. :D Díkeš!

GC703CD - Lýdin gel na ruce

[FOUND] GC703C7 - 19 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6922 17:03 - Trochu jsme to přešli a zas se museli kousek vracet. Nález bez problémů a při skutečném odchodu jsme o kusíček dál nalzeli opravdového krasavce. Koukněte! Díkeš!

GC703C7 - Parez krasavec

[FOUND] GC703C3 - 18 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6923 17:13 - Tož takové celkem obyč místo, trošku horší přístup, ale solidní krabička. Díkeš.

P.S. Ta cyklistická značka, co ji vyfotila loni v květnu kudli, už nestojí. :(

GC703C3 - Hromady bývalých stromu mezi 19 a 18 GC703C3 - Pozadí na plochu

[FOUND] GC703BP - 17 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6924 17:18 - Tady jsem si najednou uvědomil, že už jsem z té procházky docela ucapkanej. Strmá cesta, pak šikmý traverz, asi jsem si měl radši fakt vzít pořádný trekový boty. Díkeš.

[FOUND] GC703BG - 16 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6925 17:30 - Ani jsme se nenadáli, asfalt zmizel a z lesní silnice je krásná lesní cesta. Keška kousek od ní, ale stejně jsem byl rád, že mi ji Lýda podala a já nemusel ten kousek slízat a vylízat. Díkeš!

GC703BG - Nádhera, ?e?

[FOUND] GC703BD - 15 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6926 17:39 - Uch! Z dálky to vypadalopříšerně, ale zblízka ten svah nebyl tak strašný, jen trochu ... no ano, kamenitý. Ale přímo u kšeky někdy připravil kamenný sedátka, kam znavení kačeři mohou složit svá pozadí a v pohodě stínu lesa logovat. Pěkné to tu je, díkeš!

[FOUND] GC703B8 - 14 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6927 17:56 - A je to tu - první keška z dnešního výletu, kterou si ale vůbec nepamatuju. Tak asi: Díkeš! :D

GC703B8 - Výhledy do kraje

[FOUND] GC703B2 - 13 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6928 18:05 - Člověk by řekl, že právě ty poslední kešky zůstanou v paměti nejlíp, ale kdepak. Z téhle "série pařezů" (14, 13, 12) sice nějaké vzpomínky mám, ale nevím, která patří ke které kešce. A pařezu. Díkeš. 8)

[FOUND] GC703B0 - 12 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6929 18:15 - Pařez. Je to ten, jak byly dva vedle sebe, nebo ten travnatém výběžku, kde nás míjela mladá dvojice? Hm, nevím. Pařez.
Tak díkeš! :)

[FOUND] GC703AV - 11 BK Tower (Joska4, placed 30.4.2017)

#6930 18:31 - Poslední. A jedna z nejzajímavějších. Cestou jsme trochu bloudili, prošli kolem několika skalek, ale u každé jsme věděli, jestli to je nebo není ona. Trochu jsme uhli a museli se vrátit do kopce, k srdci skalky, a pak nepříjemný sestup dolů, k opuštěné cestě, které nový život vdechuje tahle série. Cestou padlé kmeny, rochniště divočáků a vysychající potok. Kolik ještě let, než z něj zbyde už jen opravdu suché vádí? Projít loučkou kopřiv a koryto cesty, které si o kousek níž zabraly pro sebe, obejít po vysokém okraji. A už jsme u desítky! Ráno jsem se k ní kvůli pozdnímu příchodu nedostal, tak si ji teď můžu prohlédnout.
Jsme opravdu unavení, horké dusno k svěžesti nepřidá. Píše Katka, abychom se po keších stavili na nějaké deskovky. Sedí chudák s pokaženým kolenem doma. Ale ani na to už nemáme sílu. Jen dojít do auta, odvézt Lýdu domů a jít si nakoupit chleba, mlíko, trochu vína. Pár věci, ale ploužím se Albertem skoro hodinu a půl.
Díkeš, pěkná procházka! T5 jsme vynechali a tu T4 už asi taky nikdy nedáme. Ten strom nás opravdu nechtěl, dal nám to najevo víc než jasně.

Žádné komentáře:

Okomentovat