neděle 11. listopadu 2018

Bbbubáka slyší každý

Bbbukák má zvučný hlas, hodně toho ví a dobře se poslouchá. Výlet na jeho event Hrad vidí každý... se určitě "vyplatil", nejenže jsme se toho hodně dozvěděli o obléhání hradu Cornštějna, ale mohli jsme osobně poznat tuto legendu znojemského Geokešingu.

P.S. Pokud by se vám zdálo, že jej na mých fotkách nevidíte, nedivte se. Prý se nerad nechává fotit a ještě víc nerad vidí své fotky na těch internetech. tak jsem jej z těch fotek odfotil.

11.11.2018 [FOUND] 6 E 1 M 1 T 3 V 1


10:29TGC7Z1CFBonusovka k cizim keskam (BBBubak)
10:45EGC7Z2W4Hrad vidi kazdy... (BBBubak)
12:08MGC2MTBTCornstejn (funking)
15:53TGC4JJAMOrli hnizdo (adray)
16:31VGC7B6RQVranovské výhledy / Overlooks of Vranov lake (niximor & Piškot1984)
16:42TGCJVAHVranovska prehrada (BobTeam)

[FOUND] GC7Z1CF - Bonusovka k cizim keskam (BBBubak, placed 18.10.2018)

#7156 10:29 - Jediná keška, ke které jsme se stavili cestou ke Hradu, který vidí každý. Zaparkovali jsem u vodárenského objektu a brzy jsme byli u kešky. Nalezeno, zalogováno a když jsme odcházeli, zahlédli jsme další výpravu, která zaparkovala mnohem blíž, na konci cesty, u bunkru. Ještě pár fotek na vyhlídce a hurá ku hradu!
Díkeš! :)

GC7Z1CF - Bohusz na vyhlídce

[ATTENDED] GC7Z2W4 - Hrad vidi kazdy... (BBBubak, placed 11.11.2018)

#7157 10:45 - Z fikaně vyhýbavě formulovaného listingu se vyklubala poutavá vlastivědná procházka pět a půl století starou historií Cornštejna. Bbbubák ze sebe sypal jeden za druhým zajímavé údaje o 11 měsíců trvajícím obléhání hradu věrnými vazaly Jiřího Poděbradského. Přitom jsme postupně procházeli jednotlivá ležení obléhatelů resp. obranná postavení obležených. Došli jsme až, podle mého názoru, jednomu z nejstarších dělostřeleckých postavení na našem území. Celou dobu bylo vidět resp. hlavně slyšet, že si Bbbubák nedělal žádnou přípravu, že tyhle věci prostě ví a zná, prakticky ke všemu přidával vsuvky navazující tu na starší, tu na novější historii místa.
Jak se říká, z každého výkladu posluchači zapomenou cca 90%. Vypadá to hodně, ale čím víc si toho člověk vyslechne, tím víc si toho zapamatuje. Pro mne to byl dnes především odpor katolických pánů k podobojímu králi, ale také potvrzení pohyblivé hranice Moravy v raném středověku či její úzká provázanost s ostatními zeměmi Koruny.
Úžasný event, moc se mi líbil. Díkeš! 8DNěkolik waypointů:
N48°55.771 E015°43.190 - Vojenské ležení
N48°55.814 E015°43.168 - Velitelská pevnůstka
N48°56.161 E015°42.490 - Ležení pod Hradištěm (nad Výří skálou)
N48°55.784 E015°42.993 - Val před dělostřeleckým postavením
* N48°55.654 E015°42.771 - "Bbbubákova" vyhlídka (okraj Široké naháňky)

GC7Z2W4 - Minimuzem / Drsnobřízy I GC7Z2W4 - Minimuzem / Drsnobřízy II GC7Z2W4 - Minimuzem / Garmin Geko GC7Z2W4 - Minimuzem s několika návštěvníkmi GC7Z2W4 - Cornštejnská bašta, asi tak od jihu GC7Z2W4 - Prohlídka Cornštejnské bašty GC7Z2W4 - Prohlídka byla bez omezení věku :-) GC7Z2W4 - Cornštejnská bašta, asi tak od severu GC7Z2W4 - Cornštejnská vyhlídka s Bohuszem GC7Z2W4 - Vyhlídka z Výří skály, s Bohuszem GC7Z2W4 - Oběd u Výří skály GC7Z2W4 - K Výří skále pluje loď GC7Z2W4 - Loď proplouvá pod Výří skálou GC7Z2W4 - Bonusová vyhlídka, s Bohuszem GC7Z2W4 - Deputy wizard GC7Z2W4  - Trasa vlastivědné procházky

[FOUND] GC2MTBT - Cornstejn (funking, placed 23.1.2011)

#7158 12:08 - Během let jsem se už pokusil tuto multinku odlovit přinejmenším dvakrát. Poprvé se mi nepodařilo spočítat - rozuměj "spatřit" - roxory a tak jsem to nějaké době vzdal.
Podruhé (resp. naposledy) to bylo v červnu 2016. Začal jsem tím, že se mi nepodařilo spočítat roxory. Tentokrát jsem je viděl, resp. viděl jsem něco, co bych za ně dokázal považovat, ale nebyl jsem si jist, že je vidím na správném místě, kolik jich vidím a jestli je vidím všechny. Ale byl jsem rozhodnut keš odlovit i za cenu nějakého toho brutění a haluzení. Posbíral jsem ostatní indicie, vypočetl několik pravděpodobných míst a vyrazil je ověřit.
Tato pravděpodobná místa byla myslím tři a na žádném z nich jsem kešku nenašel.
Letos jsem se vypravil na Bbbubákův vlastivědný event a hned po příjezdu jsem začal mezi přítomnými loudit, kolikže těch roxorů bylo. Teda je. Nejenže jsem se tento počet dozvěděl, ale také jsem pochopil, že zásadní chyboi bylo počítat roxory na místě - správně se mají počítat z (nevelké) dálky, z protějšího hrbku. Opakování výpočtu jsem byl nicméně ušetřen, protože historickovědná procházka vedle skoro kolem úkrytu a místo mi bylo (téměř) ukázáno přímo vlastníkem. Nebylo pro mne překvapením, když jsem zjistil, že jde o místo, které jsem předloni (zdánlivě) pečlivě prohledával. xx(
Díkeš!

GC2MTBT - Predsunutá bašta, pohled od severu GC2MTBT - Toto asi není roxor, ne? GC2MTBT - Roxor GC2MTBT - Pohled do hradu na výšku GC2MTBT - Pohled do hradu na šírku GC2MTBT - Pohled na most od severní steny hradu GC2MTBT - Žánrový obrázek

[FOUND] GC4JJAM - Orli hnizdo (adray, placed 11.8.2013)

#7159 15:53 - Po dlouhatanánské historicko-vlastivědné procházce s Bbbubákem jsme cestou domů navštívili i tuto kešku, zajímavou tím, že byla Lulukovou šestitisícátou. A taky je odsud hezký výhled. :D Díkeš!

GC4JJAM - "Záhadný" objekt GC4JJAM - Bohusz na vyhlídce

[FOUND] GC7B6RQ - Vranovské výhledy / Overlooks of Vranov lake (niximor, placed 28.7.2018 by niximor & Piškot1984)

#7160 16:31 - O tomhle duchovi bych vůbec nevěděl, kdyby jej v listingu na svůj event nepráskl jiný bubák, Bbbubák Znojemský! A tak nám to halt nedalo a vydali jsme se na sběr foteček z vyhlídek. :P Z ofiko seznamu jsme nakonec dali jen čtyři, ale připojuji několik dalších z jiných míst kol kolem přehrady.
Díkeš a nevylučuji, že až bude hezčí počasí, tak si to celé dáme ještě jednou! :D Aspoň, jednou...

GC7B6RQ - c. ?? - Bonusovka k cizím keškám, 10:26 GC7B6RQ - c. 06 - Cornštejská vyhlídka, 12:11 GC7B6RQ - č. 14 - Výří skála, 13:34 GC7B6RQ - c. ?? - Bbbubákova bonusová vyhl., 14:43 GC7B6RQ - č. 03 - Eduardova skála, 15:49 GC7B6RQ - c. ?? - Orlí hnizdo, 15:57 GC7B6RQ - č. 01 - Claryho kříž, 16:31 GC7B6RQ - č. 01 - Claryho kříž, 16:32 GC7B6RQ - c. ?? - keš Vranovská prehrada, 16:46

[FOUND] GCJVAH - Vranovska prehrada (BobTeam, placed 27.6.2004)

#7161 16:42 - Pravěká, dlouho neodlovená keška, konečně udolána. I když jsem byl v oblasti už mnohokrát, vždycky jsem se zaměřoval jen na kešky "za řekou", na tom malém území odříznutém od zbytku Moravy Vranovskou přehradou a řekou Dyjí. Až dnes, na konci výletu za jinou místní starožitností, Bbbubákem, keška padla. Částečně díky blízkosti od Claraho kříže, částečně kvůli JMK Oldies, částečně ze strachu, aby brzy neumřela (ale na to tedy nevypadá).
Keška je bez problému lovitelné, rozhodně tedy, pokud se k ní vydáte zezhora - zaparkovali jsme v Onšově, po místní značce "Claryho okruh" jsme došli ke Claryho kříži, vrátili se na značku a pak, po pěšince podél drátů, jsme za houstnoucí soumraku sestoupili až k samotnému úkrytu. Cestou zpátky, jak už to tak bývá, jsem objevil ještě pohodlnější, traverzovou stezku vedoucí skoro až ke Claryho kříži.
Tak díky moc za tuto starobylou kašuli, jsem rád, že je stále v dobré kondici a čeká na další nálezce!

GCJVAH - Listri ukládá keš GCJVAH - Bohusz na vyhlídce kousek od kešky GCJVAH - Listri a přehrada

Žádné komentáře:

Okomentovat