sobota 26. února 2011

Veverčí kolečko

26.2.2011 [FOUND] 10 M 1 T 6 U 3

10:43UGC2MAPDDlouhe vecery II (Matejaro)
11:19UGC2MQERDlouhe vecery 4 (Matejaro)
13:02UGC2MB8ADlouhe vecery III (Matejaro)
13:25TGC1X0XWStudanka u Sovy (therrman)
14:09TGC1B3ZTPrales (rodinka veverek)
15:18TGC1XP9FLazanecka vapenka / Limekiln in Lazanky (hoopoo)
16:43TGC1C9PKKaolinové jezírko (rodinka veverek)
17:12TGC1AD4NMarsovske skaly - GPO (rodinka veverek)
17:53TGC2B91NMarsovske vodopady (rodinka veverek)
19:47MGC1J71DNeboj se tmy! (rodinka veverek)

[FOUND] GC2MAPD - Dlouhe vecery II (Matejaro, placed 11.1.2011)

#1188 10:43 - Jednoduchoucká mysterka na zajímavém míste. Škoda jen, že "aby to byla mysterka" nemuže autor prozradit už v listingu, cím je místo zajímavé, protože by už nebylo nutné nic luštit. Tím jsou možná ochuzeni o návštevu Ti, kdo kolem jen projíždejí nebo mysterky z principu nereší. Ale je to pekné. Díky!


[FOUND] GC2MQER - Dlouhe vecery 4 (Matejaro, placed 22.1.2011)

#1189 11:19 - Tahle luštenka mne potrápila trošku víc než jiné z této série, ale zas tak težké to nebylo. Nakonec cloveku dojde, že na to musí jinak. ;)

Co se úkrytu týce, mel bych výhrady k hintu (dozvíte se až po vyluštení) - nebýt predem upozornen veverkami, jak široce chápat jednu predložku, možná hledám ješte dnes... :)

Díky za bodík.


[FOUND] GC2MB8A - Dlouhe vecery III (Matejaro, placed 12.1.2011)

#1190 13:02 - No, vlastne i tahle trochu potrápila. I ona potrebuje jiný úhel uvažování. A obcas pomuže sledování amerických sci-fi seriálu. Úkryt se mi líbil, i když by se asi našlo i zajímavejší místecko. Ale tahle to pusobí prirozeneji. Díkeš!


[FOUND] GC1X0XW - Studanka u Sovy (therrman, placed 13.8.2009)

#1191 13:25 - Strávil jsem v Herolticích nekolik prázdnin, u rodiny svého nikdy nepoznaného dedecka. Takže jsem mel okolí trochu prochozené, ale tehdy - pred více než triceti lety - to tu takhle nevypadalo. Jen opuštená lesní cesta tíhnoucí se kamsi pryc údolím potoka. Lesum mesta Brna lze jen podekovat za vybudování príjemných odpocívadel, naucných cedulí a obnovu lesních studánek. A i za keš, která mne k nim privedla!


[FOUND] GC1B3ZT - Prales (rodinka veverek, placed 13.4.2008)

#1192 14:09 - Když mi kolega Martin vyprável o své keši Prales, predstavoval jsem si to jako vlhké údolí porostlé vysokým kapradím a hustým krovím, kde z mokré pudy strmí k nebi práchnivející velikáni.

Skutecnost je sice úplne jiná, ale neméne impozantní. Na vrcholku kopce, temeno spíše suché. Mohutné stromy nestrmí, ale leží na zemi, jeden pres druhý. Clovek se nemusí nicím prodírat, vždy najde schudnou cestu, ale ta není ani zdaleka rovná, chodíte v klickách, obcházíte kmeny trouchnivející i docela cerstvé. Hu! Jestli takhle vypadaly lesy pred príchodem clovek, tak to tedy cesta pres ne nebyla žádná selanka. A natož, pokud jste chteli neco ulovit. Preskocit popadané stromy by nebyl problém ani pro dnešního jelena, ale pro dnešního cloveka? No, naši predchudci asi museli mít jinou fyzicku, pokud se meli v predvekých lesích uživit!

Díky, že mne sem keš zavedla!


[FOUND] GC1XP9F - Lazanecka vapenka / Limekiln in Lazanky (hoopoo, placed 24.8.2009)

#1193 15:18 - Až do své návštevy zde jsem nevedel o slavné historii Lažánek, ba ani, že se zde vyrábelo vápno a to dokonce ješte za mého života. Návšteva byla zajímavá, ale smutná. takové zajímavé místo by si zasloužilo víc, alespon základní rekonstrukci, než se to všechno rozpadne. Díky za keš!


[FOUND] GC1C9PK - Kaolinové jezírko (rodinka veverek, placed 29.5.2008)

#1194 16:43 - I kaolinové jezírko patrí do krajiny mého detství. Nekolikrát jsme se tu byli s rodici koupat a tak jsem si myslel, že je i okolí dobre znám.

Ke keši jsem pricházel o lažánecké vápenky. Postupoval jsem po ceste za šipkou, až jsem došel na 25 metru od keše. Jediný pohled smerem k ní mi stacil: "Tak tudy tedy ne!". Vydal jsem se tedy zpátky, obešel polovinu jezírka a sestoupil jsem k jeho hladine. Zamrzlé hladine. U prístupové cesty byla hromada klád a na druhé strane (vlevo) dva chlapíci rezali káceli stromy. Jeden mel pilu, druhý po lede tahal drevo na skládku. Keška byla nekde na druhé strane, na pul cesty k drevorubci. Na led se mi nechtelo - cestou dolu vypadal, že je na nekterých místech tmavší, možná slabší. A že by vedla cesticka po svahu, to se mi taky nezdálo.

A tak jsem se vydal zpátky. Obešel jsem zase pul jezírka, došel na 25 metru od keše, sundal si batoh a zacal sestupovat. Svah byl strmý a sypký. Chytal jsem se stromu, kde se dalo. Po nejaké pul hodince jsem byl u keše. Oblezl jsem trímetrový smrcek a sestoupil po rímse na doporucovaný kmen. Stojím, loguju a koukám, že spodem, kolem jezírka by se preci jen prijít dalo a to vubec ne tak dobrodružne, jako jsme prišel já. Ale batoh cekal nahore a obcházet jezírko potretí (a poctvrté) se mi už vubec nechtelo. Vydal jsem se tedy strmým svahem nahoru, tentokrát již trochu lidštejší cestou. Uff! A vzhuru na další kešku!

Díky za keš!


[FOUND] GC1AD4N - Marsovske skaly - GPO (rodinka veverek, placed 22.3.2008)

#1195 17:12 - Krásné místo.

Celé mi to pripomíná posvátný háj. Mírný kopecek porostlý vzrostlými stromy. Stromoví skrývá pohled na kopec pred nepovolanýma ocima. Po okrajích lesíku nižší kroviska, vysoká, ale úzká jako plot. Na nekolika místech se kroví rozestupuje a poskytuje vstup pešince. A uprostred toho všeho, nevysoké skalisko. Nižší, než koruny stromu, presto se však nekolika stupni vzpínající k jasnému vrcholku. Stromy rostou v širokých rozestupech a poskytují dobrý rozhled po celém míste, ale jejich koruny vše dokonale kryjí pred oblohou. V mé mysli se objevují stany a u nich kotlíky, ve kterých druidové varí tajuplné lektvary. Po skalách vystupují postavy v belostných hábitech, s kapucemi staženými pres oci a na vrcholku se veleknez chystá ke krvavé obeti. Zprava duní bubny, zleva píštaly a ze skal zaznívá nárek obetovaných...

Díky za ukázku krásného, pred ocima vetšiny sveta skrytého tajuplného místa!


[FOUND] GC2B91N - Marsovske vodopady (rodinka veverek, placed 17.10.2010)

#1196 17:53 - Další krásné místo, kam mne dovedla rodinka Veverek. Už mnohokrát jsem projel údolím Bílého potoka na kole a snad ješte víckrát jsem navštívil Vítání jara na Šmelcovne. Ale o existenci vodopádu jsem nemel ani tušení! Ony to tedy pri mé návšteve byly spíš ledopády, ale i tak - nebo možná tím spíš - vypadaly úžasne. A keška šikovne ukrytá, tak že ji náhodný návštevník urcite náhodou neobjeví a pritom pro znalé snadno dostupná. D9ky za kešku!


[FOUND] GC1J71D - Neboj se tmy! (rodinka veverek, placed 18.11.2008)

#1197 19:47 - Další pekná vevercí keška. Je vlastne docela jednoduchá - však je také urcena pro pomerne malé deti. neplníte žádné težké úkoly, zato si užijete spousty svítících svetýlek v temném lese. Je to príjemná procházka, vetšinu cesty jsem prošel s rukama v kapsách (bylo docela chladno a na rukavice já moc nehraju :)). Párkrát jsem se sice zamotal v maliní, ale to nic není, že? Fakticky se mi to moc líbilo, jako poklidné a romantické zakoncení loveckého dne. Díky!

Žádné komentáře:

Okomentovat