neděle 14. února 2021

Jungle-I

14.2.2021 [FOUND] 20 M 1 T 1 U 18

11:22MGC6R9H4Mlynek v Padochove (holci81)
11:39UGC918HXBarva z vesmíru (Ljungie)
12:03UGC8YWHEMrtvá schránka (Ljungie)
12:21UGC809NRVáclav Čapek (Ljungie)
12:36UGC8DCKMStepní vlk (Ljungie)
12:56UGC91MRNEntové (Ljungie)
13:08UGC92ZG8Karkulka (Ljungie)
13:32UGC94VQRLovecký zápisník (Ljungie)
13:42UGC8V3YDLesní víla (Ljungie)
14:08UGC92A2ELesapán (Ljungie)
14:26UGC8Y66QDesperado (Ljungie)
14:37UGC8M78JVelikonoční zajíček (Ljungie)
14:47UGC8WRDTMimoni (Ljungie)
15:06UGC8GQ6JPohádka lesa (Ljungie)
15:20TGC6XGDYPomnicek u letcu (hasic Vlasta)
16:13UGC8W03NZlatý brouk (Ljungie)
16:35UGC8KCCXMlok skvrnitý (Ljungie)
17:20UGC8X9AVS čerty nejsou žerty (Ljungie)
17:29UGC94898Příběh rytíře (Ljungie)
19:20UGC8GQ6JPohádka lesa (Ljungie)

[FOUND] GC6R9H4 - Mlynek v Padochove (holci81, placed 3.9.2016)

#9149 11:22 - "Hele, tady jsme už bylи, ale nic jsme nenašlи," povídá Lýda, když jsem sem přijeli.
"Ty a Katka nebo ty a já?"
"Já s Lýdou sama nikam nejezdím, takže vy dva," na to Katka.
"Hmm, no já nevím, nějak si to nepamatuju," zamručel jsem.
"Nebo jsem tu byla s Luboškem. Ale spíš s tebou, spočítali jsme to, ale nebyla tam."
"Hm."
Tak jsem to spočítali a šli.
"To jsem tady teda asi byla s Luboškem. ... Ale spíš bych řekla, že s tebou..." přemýlala si to Lýda dál.
"Tady jsme spolu nikdy nebyli," říkám. "Jsme byli jen v dědině a na Haldě."
Konečně jsme došli na místo.
"Tak tady jsem teda nebyl, to bych si pamatoval... Asi."
"Tak jsem tu byla s Luboškem."
"Tak jo."
Díky za kešku! :)

[FOUND] GC918HX - Barva z vesmíru (Ljungie, placed 30.10.2020)

#9150 11:39 - Cestou ke keši se cesta větvila, ale větvila se jinde, než to bylo v našich mapách. A tak jsem si říkali, že jdeme špatně. Jo, jo, vypadalo to, že jdeme moc vysoko a že budeme muset ke kešce jít ze strmého svahu dolů. Nepříjemné. Zledovatělý sníh, že, abysme nesklouzli.
Přišli jsme na pár metrů a vypadalo to jasně. Hledali jsme mezi keři cestu dolů. Ale během hledání se navigace uklidnala a vedla nás trochu zpátky. A tam taky byly vidět stopy - přicházely zespoda.
Takže jsem nakonec přišli správně. Naopak ti, co tu byli před námi, museli zledovatělým svahem vylézt ke kešce nahoru. Zalogovali jsme a...
... začali hledat mezi keři cestu dolů. Protože tamtudy se šlo k další kešce! :D Díkeš.

[FOUND] GC8YWHE - Mrtvá schránka (Ljungie, placed 9.9.2020)

#9151 12:03 - I když jsem tento úsek začali sestupem z prudkého svahu dolů, většina cesty byla prudkým svahem nahoru. Navíc svahem otočeným k jihu, kde tál nejen led a sníh, ale i nedávno zmrzlá půda. Prostě, blátíčko. A samozřejmě na kritických úsecích. Tedy, pokud ty úseky nebyly kritické právě kvůli tomu blátíčku. :D
Nahoře cestička trochu zatočila, ne moc, ale dost, aby na ni už/teď nesvítilo sluníčko. A taky klesala. Klouzalo to znovu, ale teď spíš ledovatě. Ale protože to nebylo úplně dohladka, přeci jen se podrážky trochu zasekávali. Sice to bylo trochu o strach, úzká, ledovatá, místy strmá pěšinka, ale přeci jen to bylo bezpečnější než nahoru. A pak, měly jsme ty hole, že. Jako trekingové hole - dnes pro ně byl ten pravý den, dnes se hole vyřádily. :P
A pak jsem přišli k cíli. Chvíli jsme interpetovali hint a koukali nahoru do slunce prohřátého svahu s hlínou už odkrytou, tající a měnící se v takové... Ale mezitím se navigace uklidnila, vzdálenost se změnila a ukázalo se, že to svahu to nebude ani dva metry, vzdálenostní, díky bohu! :)
Díkeš!

[FOUND] GC809NR - Václav Čapek (Ljungie, placed 14.11.2018)

#9152 12:21 - K Čapkowo keši jsme si to střihli trochu přes pole, nebylo přímo vystavené slunci, zůstalo zasněžené, prozrlé a křupavé. Poslední desítky jsme to tak úplně netrefili, vzali sjme to ke kešce takovým "špičatým obloukem" s háčkem na konci, bo, i když se navigace pro příchodu uklidnila, keška byla přeci jen trochu, tak asi 8 metrů stranou.
Díky za kešku!

[FOUND] GC8DCKM - Stepní vlk (Ljungie, placed 9.9.2019)

#9153 12:36 - Další cesta přes pole, tentokrát trošku, ale fakt jen trošku měkčí, ale hlavně hroudovitější. Cestou jsme potkali jiného polního chodce, štrádoval si to skoro kolmo k našemu směru. Vedly mu tam traktory vyjeté koleje, skoro cesta, ale my šli skoro napříč, že, a klopýtali o ty brázdy. Tak jsem to stočili víc k okraji lesa a vida - hned za dělícími keříky vedle cesta. Jenž po nějakých třiceti metrech to vzala zpátky na pole a rozplynula se mezi měknoucími brázdami. Naštěstí už to bylo ke kešce jen kousek.
Hint moc nepomohl, objektů tohoto typu tu bylo spousta a nikam jinam stejně kešku nešlo skovat. A souřadnice... Inu, les, vysoké stromy, námrazy... Plus/mínus 10 metrů. Ale ve třech je to chvilka. :D Díkeš!

[FOUND] GC91MRN - Entové (Ljungie, placed 30.10.2020)

#9154 12:56 - Keška u Entů se před námi dlouhou skovávala. Inu, nebylo divu, místní Entové nebyly žádné vzrostlé, moudré stromy, ale vesměs rozverná Enťata, no spíš škodolibí puberťáci. A tak jsme mezi nimi chodili sem a tam, až jsme se po klikaté spirále vrátili dvě desítky metrů k vlastním stopám. A tam byla. Díkeš! :)

[FOUND] GC92ZG8 - Karkulka (Ljungie, placed 28.11.2020)

#9155 13:08 - Zastávka u Karkulíny byla občerstvovací. No jasně, košíček s koláči, červeným vínem a rumem. Posedali jsem na lavici před chalupou, jeden za druhým se trousili za domeček a uvolňovali sio místo na čaj, teda - rum a červené, vystavovali se sluníčku a papali.
S vlkmi to nebylo zas tak zlé, i když, pravda, po neúspěchu s Karkulínou zůstali vyhládlí, slyšeli jsme je kroužit kolem, prodírat se křovisky a hustníky. Nabrousili jsme trekinkové hole a obezřetně vyrazili k severu.
Díky za kešku!

[FOUND] GC94VQR - Lovecký zápisník (Ljungie, placed 7.1.2021)

#9156 13:32 - Записки охотника byly v původním plánu až na později. Ale, když jsem tak koukal na rychlost našeho postupu a Katčino přání být do půl sedmé ve středu města, zvolil jsem raději tuto menší zacházku. Ta nám ale umožnila vynechat jedno rameno cesty, kde převažovaly tradičky. Když už něco vynechat, tak raději lowly traditionals, než pracně naluštěné mysterky, nicht Wahr?
Poprvé během dnešní procházky jsme narazili na broučí pustiny. Chvíli jsme šli po cestě a pak jsme spatřili pěšinku, které vedla, tak nějak, přímo ke kešce. Ona teda nevedla ke kešce, že. A nebyla to ani tak úplně pěšina - stopy lyží lehce převažovaly na stopami bot a hlavním cílem zjevně bylo vyhnout se blízkému hustníku na okraji pustiny. Ale my prostě prokličkovali mezi pařezy a roštím a hledali "svoji" krabičku.
A tu jsme zpoza hustníku zaslechli hlahol mudlů. Byli to první lidé, které jsme dnes potkali, až na polního chodce, teda. A "potkali", no... Vlastně se to vydařilo. Než jsme zalogovali, mudlové a mudlata se odmudlili i se svými mudlopsy. Tož zatím celkem stealth. :D
Díky za kešku!

[FOUND] GC8V3YD - Lesní víla (Ljungie, placed 16.6.2020)

#9157 13:42 - Lesní víla teď žije na okraji prosluněné paseky, inu, brouk je brouk. :( Ale už to tu pěkně zarůstá. Rostou tu nejen mladé stromky, ale také všelijaké byliny křoviska, všechno je zasněžené a poledovatělé a když na to svítí sluníčko - no prostě krása! :)
Zapsali jsme se víle do památníčku a chtěli vyrazit rovnou za Lešijem. Hm. Cesta ze začátku pěkná, ale postupně se ztrácela v zarostlé pasece. A navíc se před námi otvíral pohled do údolí a každým krokem bylo víc a víc vidět, že údolí bude strmé a hluboké...
"Bobe? Nedalo by se to nějak obejít?"
"No, dalo," koukl jsem do Locusu, "ale bylo by to tak 400 metrů zacházka." Doufal jsem, že je to odradí.
"To není tolik," povídají holky.
"Ale vzdušnou čarou je to už jen kousek, nějakých 300 metrů," snažil jsem se.
"Radši to obejdeme jo?"
Tak jsme to obešli.
Díky za kešku.

[FOUND] GC92A2E - Lesapán (Ljungie, placed 28.11.2020)

#9158 14:08 - Cestou za Lešijem jsme tedy sestoupili do údolí severnější, pozvolnější cestou. Tamjsme potkali malé jezírko. (Nebo vélikou kaluž?) Bylo krásně zamrzlé a rovné.
"Myslíte, že mne to udrží?"
"Radši to nezkoušej."
Ale já se nedal, holemi jsme zkoušel led a vstoupil na něj. Ušel jsem tak metr a půl, dva a...
Křřřchhh... grrrr.... kchrrr.... křřřřř.
Strnul jsem, otočil se o 180°, protáhl obličej a cupity, cupity jsme zmizel z ledu zpátky na "břeh".
"Hahaha, chichi, chechty checht!" smály se holky, "To jsme ještě nikdy neviděli tak rychle zareagovat a zmizet!"
"Teď určitě řekne, že to bylo schválně, aby nás pobavil," rejpla si Katka.
"Ne, ne, opravdu jsem se vylekal!" :O odpověděl jsem, "Jen mi to nepřipadalo nijak rychlé... Možná je to ten adrenalin, prý zpomalí tvé vnímání času..."
"No, mazal jsi z toho ledu jako blesk!" :D


Oproti tomuto zážitku byl nález kešky úplně antiklimaktický. Proti nám šla skupinka mudlů a právě, když bychom se měli míjet, jsem zahlédli cestičku směrem ke keši a zabočili na ni. A na jejím konci, jen cca 3 metry od místa, kam nás navigace zavedla (což oproti jiným dnešním nálezům bylo opravdu málo), nás čekala Lesapánova keška. Díkeš! :)

[FOUND] GC8Y66Q - Desperado (Ljungie, placed 21.8.2020)

#9159 14:26 - Zdáo se, že ke skrýši Desperádově povede dlouhá cesta s oklikou, navíc plná procházkujících mudlů. Ale najednou jsme zahlédli skoro přesně nasměrovanou odbočku! 8)
Takže, šup na ni! Cesta byla pěkná, jenže nějakých, sto, stopadesát metrů před keškou končila plotem oplocenky. No, stejně to nebyl úplně přesný směr. ;) A tak jsme zabočili do lesa, klopýtali přes výmoli, obcházeli spadané větve, což nás trochu zpomalilo. A když jsme konečně sestoupili na "okružní cestu" (což taky nebylo úplně jednoduché), koukáme, že mudlu, které šel skoro snámi, když jsme odbočovali, jsme předehnali sotva o nějakých 15 metrů...


Desperádowo poklad nebyl skoro vůbec skovaný. Dokonce nemá ani hlavní dekl. Ale, neprší na něj! :I])

Díky za kešku! :)

[FOUND] GC8M78J - Velikonoční zajíček (Ljungie, placed 2.3.2020)

#9160 14:37 - Velikonoční zajíček se ukrývá o kus dál na té mudly tak oblíbené cestě. Museli jsme počkat, až se přimudlí a odmudlí. Znovu jsme potkali toho mudlu, co jsme jej potkali už dvakrát - odbočil zrovna tam, kam jsme za chvíli měli jít i my.
Konečně byli všichni pryč, Katka zašátrala holí a ... nic! A tak na kolena, prsa na zem a už ji měla!
Díky za kešku. :)

[FOUND] GC8WRDT - Mimoni (Ljungie, placed 17.7.2020)

#9161 14:47 - Mimoně jsou asi jediná dnešní keška, ze které si moc nepamatuju. Snad jen toho Mimoně.:D Díkeš!

[FOUND] GC8GQ6J - Pohádka lesa (Ljungie, placed 20.12.2019)

#9162 15:06 - Zato Pohádku lesa si pamatuju moc dobře. Odbočili jsme z hlavní cesty a začali hledat. Navigace se nedokázaly rozhodnout, jestli má být keška tady nebo o dvacet metrů dál, jestli v lese nebo na pasece, na levém či pravém břehu potoka. Chodili jsme tam a zpátky, prohledávali pařezy. Trvalo to dlouho, bylo to únavné.
Zdálo se mi, že jsem už prohledal všechno a začal znovu obcházet místa, kde už jsem byl já nebo ostatní. Šťáral jsem trekinkovou holí v pařezech, píchi, píchi pích! A najednou jakési Křach!
Naklonil jsem se nad pařez, odstrčil vodorovně ležící kus kůry a, ano... Byla tam krabka. Reflexní, zelená, víčko roztříštěné a na dně kulatá dírka. xx( Moje příliš entuzistické šťárání... Prorazil jsem krabku krz naskrz. :O
"Mám ji!" volám. "Jenže jsem ji rozbil."
"Ukaž, kde?" odpovídá Katka. "Ale tam jsem přece byla!"
"Jo, jo, viděl jsem stopy," já na to. "Byla skovaná pod několika kousky kůry. Nějak mi po nich při šťárání sklouzla hůl a propíchl jsem krabku krz víčko až dolů."
"A máme náhradní?"
"Hm, nemáme..."
"Tak nějakej pytlík..."
"Asi taky ne... Hele počkej, mohli bysme použít ten se svačinou," napadlo mne, vytáhl jsem z batohu krucánky s párky a přendal je z mikroténového sáčku do kapsy. "Aspoň něco."
Tak jsem zalogovali a Katka rozbitou krabičku zavinula do sáčku. A mně se honilo hlavou, že bych to měl nějak napravit.
Tak zatím, díky za kešku!

[FOUND] GC6XGDY - Pomnicek u letcu (hasic Vlasta, placed 27.11.2016)

#9163 15:20 - Dneska jediná tradička. Neměla být jediná, v plánu byly ještě dvě, kdyby to dobře šlo, tak i čtyři, další. Ale šli jsem takovým dost vycházkovým tempem, tož bylo třeba trasu trochu zkrátit. I o téhle jsem přemýšlel, jestli ju tu nenechat na příště. Ale byla to jen malá odbočka, že.
A byla to pěkná odbočka. prostředí je tu úplně jiné, pěkný rozhled přes pole, vítr "svěže" pofukoval. Kaška sama je na hodně viditelném místě, ale asi o ní všichni vědí a hlídají ji. Kámen, který ji kryje byl pokryjí krásnou ledovou sklovinou a stejná byla i na kmenech blízkých stromů, ve smeru do pole. Tedy k severu.
Díky za kešku.

[FOUND] GC8W03N - Zlatý brouk (Ljungie, placed 9.7.2020)

#9165 16:13 - Dnes terénně nejnáročnější keška. Za jiných povětrnostních resp. povrchových podmínek by přístup k ní byl jen namáhavý. Ale cesta - a tím myslím "místa, kudy se tam jde", nikoliv skutečnou "cestu" - byla strmá, zasněžené a zledovatělá, uklouznout na ní, člověk se přinejmenším nepěkně potluče. A, jak by se dalo čekat, dostat se nahoru je ta snazší část.
Člověka taky nepotěší, zavádějící hint. Takže dlouze a ne zcela bezpečně zkoumáte místo, které hintu bez výhrad vyhovuje, ale tam nic není. A tak se vydáte dál, teda - výš, terénem strmějším a kluzčím, a tam to opravdu je. Jen ten popis byste snad použili, kdybyste nebyli plně vzrostlý člověk, ale jen půlčík, no, spíš čtvrtčík. A to ještě to P-slovo používáte s velkou licencí. Je to něco jiného "skalního", kam se dá ukrýt keška.
Ale jo, není to zas žádné velké drama. Místo je pěkné, ani rozhled není nejhorší. Díky za kešku! :)

[FOUND] GC8KCCX - Mlok skvrnitý (Ljungie, placed 12.2.2020)

#9166 16:35 - Výpočet hodil kešku na druhou stranu údolí. To by samo o soběmoc nevadilo, ale je potřeba taky překonat dva potoky, oba zamrzlé, ale ne zas úplně. Možná kdybych si vzal vysoké boty, tak to prostě přebrodím, ale turistické polobotky to neumožňují.
Nakonec se ukazuje, že to není zas tak těžké. Přeskakuji jeden potok, posléze překračuji druhý a zdá se, že jsem na místě. Chvíli se rozhlížím a pak popd úlomkem dřeha nacházím plastovou krabku. Zvedám ji nad hlavu a mávám s ní holkám, které zůstaly daleko, na druhé straně prvního z potoků.
Díky za kešku. :)

[FOUND] GC8X9AV - S čerty nejsou žerty (Ljungie, placed 8.8.2020)

#9167 17:20 - Dojít od mloka k čertům nám zabralo třičtvrtě hodiny... Cesta se vinula po dně údolí a několikrát překračovala potom. Jenže ten se dal jen přebrobrodit a na to jsme neměli boty. Proto jsme brody obcházeli po pěšince a posléze cestě jdoucí traverzem po levém břehu potoka. Dvakrát jsme cestu opustili, no, ona se spíš sama ztrácela, překročili řeku po tlustě zamrzlých lávkách, ale po pár stiovkách metrů jsme se zase vraceli a hledali tu další cestu po levém břehu. Asi to nebyla jedna cesta, ale několik cest vedoucích nad sebou a postupně sestupujícíh do údolí. Ale kdoví, začínalo se šeřit, nebyl čas na nějaké zkoumání.
A po jedné z takovýchto cest jsem došli až ke všem těm čertům, co s nimi nejsou žerty. Pěkné místo a docela dobře přístupné. Díkeš!

[FOUND] GC94898 - Příběh rytíře (Ljungie, placed 29.12.2020)

#9168 17:29 - U rytířovi kešky jsme byli naopak za chvilku. Už to bylo trochu napováženou, čas už dost pokročil a navíc to byla odbočka. Ale cesta byla příjemná, skoro po rovině a docela suchá. Škoda že jme neměli víc času, možná bychom zašli ještě kousek dál, užít si vác tohoto prostoru. Díkeš!

[NOTE] GC8GQ6J - Pohádka lesa (Ljungie, placed 20.12.2019)

19:20 - Byť cesta od Tří břízek nebyla úplně přímá, trvale jen nějakou čtvrthodinku. A mohla být ještě kratší, protože jsem zabočil o chvíli dřív, než jsem měl a chvíli klopýtal přes trankory rozježděnou paseku s pařezy a polámanými větvemi.
Bez dalších zdržení jsem dorazil na místo včerejšího nešťastného hledání. Tentokrát jsem šel prakticky najisto. Sundal jsem batoh a zjistil jsem, že jsem si vzal jen jednu z připravených krabiček a tak bylo rozhodnuto. Žádné porovnávání velikostí ani kvality. Prostě jsem opatrně přeskládal věci z jedné krabky do druhé, vzal jsem logbook, abych zapsal výměnu, ten mi proklouzl mezi zkřehlými prsty, tak jsem jej rechle sebral. Přitom jsem čprtnul do optevřené krabičk ležící na okraji pařezu, ta sklouzla a čast obsahu se vysypala do sněhu. VGrazil jsem logbook do kapsy, posbíral figurky, pokusil se je trochu osušit v čepici, nasypal je zpátky do krabičky a zavřel ji. Ufff!
Vytáhl jsem logbook z kapsy, zapsal výměnu a dal logbook do krabičky. Na tu jsem ještě nalepil nálepku, popsal ji a konečně jsem mohl opravenou kešku dát zpátky do pařezu a zamaskovat ji.
Tak jo, krabička vyměněna, kvůli roztržitosti je to obyčejná lokovka, ale ta originální, co jsem měl by byla zase trošku menší, tak je to tak možná lepší. Doufám, že ji zas někdo brzo nerozbije, jako já! :D

Žádné komentáře:

Okomentovat