pondělí 31. prosince 2018

Nejen za body?

Nemyslete, nešlo jen o body, ale i o dva suvenýry!

... což jsou jen takové trochu jiné body.

30.12.2018 - 1.1.2019 [FOUND] 8 E 1 M 1 T 5 U 1

2018 has been out of this world for geocaching! We became Official Space Explorers during Planetary Pursuit, traversed forests, deserts, oceans, and mountaintops to discover beings never before known to man during Hidden Creatures, and found ourselves through our geocaching personalities. Not ready to come back down to Earth yet? There's another great year of geocaching in store for you.

Hey there, 2019! It’s nice to meet you. We’re sure excited to see what this next year holds for geocaching — and we hope you are too! What better way to say hello to the next year than by finding a geocache?

31.12.201811:46TGC2RKE1Rybnicek Serkovice-Lomnicka (Valicek1)
"12:08TGC5GDGNLomnice (David37)
"12:22TGC5094CRecakova rozhledna (ODYS76)
"12:41TGC4E04CVeselsky chlum (ODYS76)
"12:50EGC816DTSilvestr 2018 - nejen za bod (hofic, jurase)
"15:58MGC50980Naucna stezka – Obora Lomnice (ODYS76)
"16:36TGC5CC4RKaple sv. Antonina Paduanskeho (dusan.cipisek)
1.1.201900:49UGC7G5NXZpatky ke korenum (JMK Oldies Challenge) (Martuli)

[FOUND] GC2RKE1 - Rybnicek Serkovice-Lomnicka (Valicek1, placed 5.4.2011)

#7229 11:46 - "Už jsme blízko, zbývá tak šest kilometrů. Mohli bysme něco dát."
"Hele tady, kousek, nějaký >>Rybníček Serk<<."
"Rybníček Šerkovice, ok. Tak jedem."

"Hele, Bobe..."
"Ha, přejeli jsme to! Vůbec jsme si jej nevšim'..."

"Hm, kde je? Že by byl nahoře?"
"No, bývají rybníky na kopci..."
"Á, už ho vidím!"
"...už jsem jich pár viděla..."
"... ten je ale malinkej."

"Kam to jdeš? Ten rybníček je hned u silnice!"
"Zajímavý, mně to ukazuje tamhle nahoru."
"Tys ho, Katko, neviděla? No on je fakt malej."
"Mně to ale fakt vede nahoru..."
"Ahá, ta keška fakt není u rybníčka. Máš pravdu."

"Tady je. To je ale bahnitej rybníček."
"Néé, to není on, rybníček je tamhle dole. Tohle je nějaká louže... s budkou..."
"Hele, tady je, už ji mám!"

Díkeš! :)

[FOUND] GC5GDGN - Lomnice (David37, placed 5.1.2015)

#7230 12:08 - Stál jsem nad korytem potoka necelé dva metry od souřadnic a říkal si No kde tady, proboha, může být keška?
"Hele tady píšou Jděte dvacet metrů proti proudu až uvidíte terénní schod. Haskaa to píše. A taky píšou prej Hint nesedí," volá Katka která na prudkém svahu (zatím) nechce moc riskovat šestý měsíc se hojící vyhozené koleno.
Tak jsem slezl do koryta a šel proti proudu. Chm, kam bych tady dal kešku? říkám si. Katka mezitím opatrně slezla po loučce na kraj koryta.
"Myslíš, že je tohle terénní schod?" ptám se.
"Jo, určitě."
Tak koukám, koukám, vyhrábnu listí z prohlubně a nic. Ten šutr vypadá, jako by tu byl odjakživa. Hm, ale zkusím, jestli nejde odklopit. a odklopil jsem jej. A kupodivu, oproti očekávané hlíně a želvuškám probuzeným ze zimního spánku, na mě koukala pěkná keška. :)
Tak díkeš, ale jak psali už další, hint neodpovídá a je to přes dvacet metrů stranou, souřadnice finálky přikládám (+/- 190 cm).

GC5GDGN - Schod, keška, odklopený kámen (SPOILER) GC5GDGN - Keška, odklopený kámen, detail (SPOILER) GC5GDGN - Schod, keška, přiklopený kámen (SPOILER)

[FOUND] GC5094C - Recakova rozhledna (ODYS76, placed 14.3.2014)

#7231 12:22 - Blížili jsme se k parkpointu a kus před námi vidíme bílé vozidlo jedoucí naším směrem.
"Hele, ti jedou až ke keši!" povídám žertem.
Auto najednou zvolni, provedlo pár manévrů a najednou nám jelo naproti.
"Kdepak, ti už jedou od keše," říká Katka.
A opravdu, v autě sedí Lugia s Piri, zdraví nás a potvrzují naše domněnky. nechali jsme naše auto provést "pár manévrů", zaparkovali jsme a vydali se na krátkou procházku s milým překvapením na konci.
Díkeš! :)

[FOUND] GC4E04C - Veselsky chlum (ODYS76, placed 11.6.2013)

#7232 12:41 - Cestou z Rečákové rozhledny jsem to vzali pěšky na místo s "opravdovým" rozhledem. ;) Přijdeme tam, na místě spousto lidí. Hledáme, kolem úvodek, ale nenacházíme. Zašel jsem tedy k posezení, kde postávala rodinka, svačila a koukala do kraje. A stále nencházím. Rodinka postávala tak "nenápadně", že mi to nedalo a ptám se: "Nemáte tu kešku náhodou vy?"

"Kešku?" podivil se tatínek.
"Ne, kešku nemáme," povídá maminka.
"Jakou kešku?" ptá se jedna dcera.
"Tady je asi schovaná nějaká krabička," povídá maminka.
"Jaká krabička?" ptá se dítě, už nevím, jestli to samé nebo to druhé.
"Á - takováhle," řekl jsem, protože jsem ji právě zahlédl a hned jsem jim ji ukázal.
"Vidíš, pán už ji našel," okomentovala maminka.

Tož, doufám, že jsem nenapáchal žádnou škodu, vypadali jako milí lidé. Popřáli jsme si krásného nového roku, hlavně toho zdraví, a šli jsme si zase všichni každý po svém.
Díkeš! :)

[ATTENDED] GC816DT - Silvestr 2018 - nejen za bod (hofic, placed 31.12.2018 by hofic, jurase)

#7233 12:50 - Slyšel jsem o příjemné atmosféře loňského eventu a dobrém pivu, co se tam točilo. A tak jsme přijeli. Event byl příjemný, jen s tím pivem to bylo slabší. Tedy, obsahově - Bernard (no, je to aspoň pivo) - společensky bylo i pivo úžasné.
Vstoupili jsem do výčepu a pozdravili hezky "Dobrý den!"
"Pozdrav pánbu," odvětil hostinský.
"Dejž to pánbu," navázal jsem tedy.
"Až na věky."
Pobyli jsme na eventu, zůčastnili se obřadního pojídání jehněte, ochutnali vánoční štolu, nechali se zvěčnit bzučícím strojem. A když se všici rozprchli, vydali jsme se ještě na procházku po naučné multince a pak se zase vrátili do hospůdky na kafe a trochu zelňačky.
Díky za event a krásný, šťstný a zdravý nový rok 2019!

GC816DT - Místo konání GC816DT - Fronta na jehne GC816DT - Pojídání jehněte

[FOUND] GC50980 - Naucna stezka – Obora Lomnice (ODYS76, placed 14.3.2014)

#7234 15:58 - Dal jsem si na silvestrovském eventu v Zámeckém mlýně dvě piva a potřeboval jsem je vychodit. No, ona ta piva byla spíš taková pojistka, kdyby Katka chtěla jet hned zpátky, nebo chtěla odlov nějak zkrátit - aspoň dvakrát zmínila "Ale oni nám říkali, že nám můžou dát rovnou finálku." ;)
No, ona je sice Katka rekovalescent a furt říká, jak ji to vyhozené koleno bolí, ale do toho kopce šla s trekingovými holemi rychleji než já. A to si pamatuju, že to bývalo naopak. (Ale bez holí.)
Keška je hezká příjemná procházka, na cedulích jsou občas zajímavé informce (no možná vždycky, ale všechny cedule jsem nečetli opravdu pečlivě). A bylo tak krásně, vůbec ne, jak ráno říkali v televizi: "Poslední den roku bude zatažený a oblačný."
Závěr jsem si pak "zkrátili" rovnou za šipkou, no můj nápad to nebyl a mé koleno se v létě nevyhodilo. ;) Pěkná keška, díkeš!

GC50980 - Výhled asi tak z doporučených souřadnic GC50980 - "Rekonvalescent"

[FOUND] GC5CC4R - Kaple sv. Antonina Paduanskeho (dusan.cipisek, placed 17.9.2014)

#7235 16:36 - Poslední keška dnešního dne a tím i držitelka čestného titulu

8) Poslední keš nalezená Bohuszem v roce 2018 :I

I když, vlastně ji našla Katka! :O
Kapličku jsem obdivoval již dříve, při svých předchozích návštěvách Lomnice, ale nikdy, ani dnes, jsem ji neviděl zevnitř. Co se kešky týče, je sice jednoduchá, ale přesto (příjemně) překvapila, čekali jsme ji trošku jinde, vedle. Díkeš!

[FOUND] GC7G5NX - Zpatky ke korenum (JMK Oldies Challenge) (Martuli, placed 18.12.2017)

#7236 00:49 - Spát se nedá, za betonovými stěnami duní výbuchy střelného prachu. Oblohu prosvětlují záblesky explozí.

Příprava probíhala už několik dní, možná týden, možná trochu déle. Zpočátku to byly jen sporadické rány. Někdy se rozpoutala menší přestřelka, napjatý pyrotechnik zaslechl výbuchy zpoza terénních vln, mohla to být nervozita, možná jen leknutí a nebo naopak touha ukázat, co on umí, a třesoucí se ruka přiblížila zapalovač k rozbušce. A opodál, za oplocením skrytý mezi stromy, se přidal další. A pak další, krčící se v krytém výčnělku betonové hradby podél komunikace. Ptáci vylekaně vylétli ze stromů, psi začali výt, kočky se krčily pod vychladlými motory aut všude kolem.
A pak to utichlo. Vždycky. Zatím...

"Tak tys nenašel skrýš pod kořeny," uvítal mne kpt. Hofic na koordinační schůzce severně od Metropole.
"Hm, nenašel, skoro, fakt, hodinu jsem to hledal. Stavil jsem se tam cestou na inspekci nové instalace u Východní řeky. Myslel jsem, že to bude jen chvilka, ale kdepak. Nic nemám."
"Vždyť je to detailním popisu, tys ho nečet?"
"Ne, ničeho jsem si nevšim. Jen že je to 5 jednotek od staré lokace, nic víc. Zkoušel jsem to najít podle fotodokumentace z dřívějších vyzvednutí, chodil jsem nahoru, dolů a furt nic. Od října to nikdo nenašel"
"No, fakt se to tam blbě hledalo, probírali jsme to se správcem. Doplnil ten popis a přidal i situační fotoplán." Naklonil se ke mně a tichým hlasem mi sdělil pár detailů. "Ale to všechno bys už měl mít ve spisu."
"Kurňa, že bych měl jen stará data? Díky, zkusím to ještě jednou."

Vrátil jsem se domů a zkusil usnout. Zprávy v síti naznačují, že dnes by to mělo vypuknout. No, kdo ví, ale radši být při síle.

Ale spát se nedalo, aktivita narůstala na všech stranách. Vstal jsem a zkontroloval data. Byla aktuální.

T-0010 Hm, měl bych tam jít, radši dřív, než později. Třeba to najdu podle toho, co Hofic pamatoval. Natáhl jsem na sebe aktivní prádlo, termální vrstvu a taktický svršek. Pevné výsadkové boty, oranžový blembák a back-pack vybavením. Přidal jsem jeden ruční "šumák" a vyrazil jsem. Před budovou už byl aktivní náš místní odpalovač, pobíhal zprava doleva a zas zpátky a aktivoval rozbušky. "Kurva, světlo!" Je to možný? Zapomněl v buňce personální lampu. Tady v zóně je, samozřejmě, k ničemu, všechno je osvětlené sodíkovými výboji a argonovou luminiscencí, ale pokud se dostanu až k úkrytu, tam nic takového není... Rychle zpátky a znovu ven. Kanonáda sílila, přímo kulminovala. Tak se zprávy nepletly, je to teď. T+0005


Hofic se nemýlil, skrýš jsem našel už celkem snadno. Jasně, je to potřeba skrýt, aby to nenašli "oni", ale... Kolik "našich" týmů tu bylo zbytečně? A terén je tu celkem nebezpečný. No, hlavně, že to mám. Aktivoval jsem přenos a předal seznam prověřených cílů. Ještě signaturu a zpátky "domů".

Dole, na svahu směrem k Západní řece jsem zahlédl pár světýlek. Jetě, že jsem si vzal "šumák". Vytáhl jsem jej z back-packu, odjistil... "Dopr, zase je to zaseklý!" potlačil jsem opatrně palcem, ozvalo se tlumené "Plump!", světýlka zmizela. Zmizela by stejně nebo to byl "šumák"? No, každopádně už to bylo venku, co dělat. Našel jsem na nábojnici výpusť a lokl si dekontaminační tekutiny. Teď ji budu muset pomalu sosat asi tak hodinu.

Výbuchy utichaly. Nebo to jen dekontaminant utlumil mé smysly? Každopádně, T+0055, čas jít domů. To nám to ten další cyklus pěkně začíná!
A díky za skrýš! 8D

Údaje psané kurzívou jsou z taktických důvodů pozměněny.

GC7G5NX - Prověřené cíle GC7G5NX - Odjištěný "šumák" GC7G5NX - Pod "koreny", s odpáleným "šumákem"

Žádné komentáře:

Okomentovat