sobota 25. června 2011

Až za kraj světa

25.6.2011 [FOUND] 10 M 1 T 9


13:36TGC24T7BNejvetsi habr na svete (zajcza)
14:09TGCWPP2Byli jsme a budem/ We were and we will (JaKr)
15:07TGC2YF5TJehla v sene (Get Uppa!) (BBBubak)
16:07TGC2BQ4NNeprojdou! Leda by propluli... (BBBubak)
16:51TGCJB0BSoutok (Davee)
17:14TGC1RRJETrojmedzie SK-CZ-AT [SK] (andyabea)
19:01TGC2HHFALesni zeleznice ''Drazka'' (vitko)
19:11TGCWPNKZámecek Lány/ The chateau Lany (JaKr)
19:26TGC1T6VBStaresina (Mollecht)
20:06MGC142C4BIKE-Pohansko-Soutok (Cmuchal)

[FOUND] GC24T7B - Nejvetsi habr na svete (zajcza, placed 20.3.2010)

#1599 13:36 - Necekal jsem, že na svém cyklovýlete narazím na takovou vzácnost. Znáte to, vyberete cílovou oblast, nahrajete všechny kešky v okolí a vyrazíte.

Když jsem k pašákovi dorazil, koukám, že už má leccos za sebou. Až po prectení listingu jsem se dozvedel, že ac vypadá jako vetchý starík, má se stále k svetu a ješte nám poroste. A dal jsem do hledání "lehké" krabky, obtížnost jedenapul. V zadaném okruhu jsem nic nenašel, ale znáte presnost GPSr pod korunami stromu. Obešel jsem širší okruh, sestoupil k hladine mrtvého ramene. Už jsem uvažoval o prozkoumání druhého brehu, ale zamítl jsem to. Prozatím.

Ješte zbývalo rádne zanalyzovat význam hintu. Znovu jsem obkroužil již navštívená místa. Ale byl tu ješte jeden objekt, který jsem dosud ignoroval. Ale ani ten to nebyl... A najednou... No, to je ale vyfachcený úkryt! Opravdu pekný! Ale jen jedenapul hvezdicky? Mh, mh.

Zalogoval jsem, nasedl na kolo a v duchu autora proklínal. To jsem ale ješte nevedel, že je mi v patách!

Díkeš!

OUT: TB


[FOUND] GCWPP2 - Byli jsme a budem/ We were and we will (JaKr, placed 20.6.2006)

#1600 14:09 - Posilnen pecenou cigárou vyrazil jsem k hranicní závore. Práve když jsem se blížil k bunkru, strážný se zvedl a kolébavým krokem zamíril k zámeceku. "No, jiste tu byli, ješte pred chvilkou, ale jak dlouho tu s tímhle morálem ješte budou," pomyslel jsem si jízlive. Nicméne situace mi vyhovovala - v hledání nestálo nic v ceste. A nalezeno, než by rekl švec. "Hm, chtelo by se to víc starat o sverený objekt," neodpustil jsem si další nepeknou myšlenku. "Ale kam bychom pak skovávali krabky, že?"

Díky za kešku u zajímavého a ve skutecnosti pekne udržovaného objektu.


[FOUND] GC2YF5T - Jehla v sene (Get Uppa!) (BBBubak, placed 18.6.2011)

#1601 15:07 - Zaparkoval jsem kolo a chystal se k výstupu, když na ceste zastavil další cyklista.

"Jdeš to toho?" zavolal.

"Jasne, vždyt je to jen žebrík," odpovedel jsem a soukal se do železné konstrukce.

"Tys byl ted na Habru, že. Myslel jsem si, že te doženu," konverzoval behem mého výstupu.

"Já nejsu žádnej závodník. A ty seš kterej?" ptám se.

"No já su autor," odvetil.

"A tahle je taky tvoja?"

"Ne, ta je BBBubákova. Ale mohla být. Jezdím sem každou chvílu a nechápu, jak jsem si jí mohl nevšimnout. Znáš to, profesionální slepota."

"Ale už's tady byl, ne?" zafunel jsem behem výstupu.

"Jo, ale eftéfko taky nemám. A zatím tu moc lidí nebylo."

"To je tak nová, ani jsem si nevšiml, proste jsem nahrál všechno, co tu je."

"No, tenhle týden to píplo."

Mezitím jsem se profunel až nahoru.

"Ješte kousek. A zezadu," volá na mne kolega zespoda.

"Jo, už ju mám!"

"Ešte kousek povylez, na té plošine se dobre sedí.

Tož jsem zalogoval, pokochal se výhledem, udelal nejaké ty fotecky a už vracím kešku na místo.

"Já bych ju dal výš," ozvalo se zespoda.

"No, prece ji nebudu dávat jinam, než byla," houknul jsem dolu.

"Ale ne, kdyby byla moja, dal bych ju až nahoru."

Zvedl jsem oci a podíval se na stožár antény: "No, to teda nevím, jestli bych dal. Po žebríku v konstrukci, do jo, ale po tech šprušlickách ve volným prostoru..."

"No, jo, možná by to už bylo moc..."

Jak jsem lezl dolu, postava dole se opticky zvetšovala. "Hele, nevideli my sme na tom eventu ve Hruškách? Jak máš nick?"

"No já su Zajcza, jsem tam Petrovi trochu pomáhal."

"A jó, jsem te z té výšky nepoznal!" :)

A Zajcza pak jel se mnou až k soutoku.

Díky za príma ctverecku, takovou, kde clovek nemusí být extra mrštný, kde stací jen se nebát a mít dost sil!


[FOUND] GC2BQ4N - Neprojdou! Leda by propluli... (BBBubak, placed 13.7.2010)

#1602 16:07 - Puvodne jsem si ríkal, podívám se a uvidím. Ale když jsem se u Jehly potkal se Zajczou (má tady FTF), bylo jasné, že to musím dát. Zajcza mi ukázal snažší prístupovou cestu, než za šipkou (a jako správný cyklista ji celou projel, za což zaplatil pádem a zlomeným držákem na láhev), kterou jsem od brodu radeji tlacil (nemám rád, když je "vozovka" neviditelná pod vysokou travou a kolo se smýká v uzouckém korýtku).

U bunkru mi poskytl dobré rady, ukázal bobrí skluzavku a pomohl s instalací a následným úklidem pomucky, bez které bych své špekovité telo nahoru nedostal. Voda byla bahnitá, ale príjemná, jak kafe (s mlíkem). Pri výstupuna bunkr jsem si trochu odrel pupík, ale zvládl jsem to. A nápomocný Zajcza mne pritom dokumentoval.

Špica zážitek, do takhle umísteného ropíku jsem ješte nelezl! :D Díky za bezva kešku!

Jen upozornuju, že ptácek ve vstupu do bunkru stále hnízdí. Má v mríži hnízdecko a v nem tri šedomodrá lehce kropenatá vajícka.


[FOUND] GCJB0B - Soutok (Davee, placed 29.4.2004)

#1603 16:51 - K Soutoku jsem dorazil s domorodým pruvodcem Zajczou. Bylo videt, že tu není poprvé (a asi ani naposledy) - po lesních cestickách klickoval mezi stromy jako na hladké asfaltce. To já, opatrnejší a pomalëjší, jsem stejne zavadil šlapátkem o parízek a trochu si zaskákal.

Jako správný pruvodce byl vždy o krok (nebo pet) prede mnou, dokonce zacel tak daleko, že se zanoril do úkrytové dutiny a podal kešku svému sáhibovi. ;) Úkryt je majestátní a mne jen mrzí, že jsem jej už nezastihl v poloze vzprímené. :( A je videt, že jeho odchod z tohoto sveta se nezastavil, cesticka po kure se povážlive pohupuje, brzy ji už nekdo jiste prošlápne...

Díky za kešku!


[FOUND] GC1RRJE - Trojmedzie SK-CZ-AT [SK] (andyabea, placed 24.5.2009)

#1604 17:14 - "Poplaveš to?" ptal se Zajcza cestou. Nekolikrát.

"Podívám se a uvidím," odpovídal jsem.

Podíval jsem se a koukám, že proud v Morave je docela silný. S Zajczovou pomocí jsem naplánoval trasu k necemu, co vypadalo jako plážicka. Vzal jsem lock&lock klon krabku, vložil dovnitr tužku, razítko, CWG, baterku, GPSr, obcanský preukaz a peclive uzavrel. A vzhuru do "vln" naší národní reky!

Proud byl fakt silný a dost zanášel. Plaval jsem lehce proti nemu, ale i tak mne unášel. Ale s tím jsem pocítal. Po nekolika rádných tempech jsem byl u "plážicky". Tedy strženého jílového brehu jen o trochu méne strmého, než jiná místa v okolí. Hodil jsem krabicku na breh a po dvou pokusech se vyškrábal nahoru.

U sochy osamelých nohou jsem na krabku pohlédl a strnul jsem - uvnitr byla voda. Prícina byla jasná - pri "peclivém" uzavírání jsem mezi vícko a krabku skrípl pytlík od CWG, samozrejme že uzáverem. A tudy dovnitr voda prosákla. Vše prestálo celkem bez úhony, až na razítko. Cekalo mne nekolik rádne rozpitých otisku. A naredená barva kapala ven, na ruce, na nohy (smyla se až nekdy ve stredu).

Zalogoval jsem (v koprivách) a vydal se proti proudu hledal místo k preplávání - nechtel jsem skoncit ani v Rakousku, ani zpátky na Slovensku. S Zajczovou pomocí jsem našel železné schudky a po nich sestoupil ze strmého brehu (ano, Morava tu tece v jakémsi asi ctyrmetrovém strmém korytu) sestoupil do reky. A mé nohy se dotkly dna. "Fajn," ríkám si, "budu brodit, dokud to pujde, aspon mne to nebude unášet. A taky se líp vyhnu tem rybárským vlascum." (Nekteré se táhly pres celou šírku reky až na Moravu.) A tak jsem brodil. Vody byly kousek na pupek a dno byla krásné, pevné, píscité. Došel jsem až na nejaké ctyri metry k moravskému brehu, když dno konecne zacalo klesat. Voda mi vystoupala až k ramenum (merím 194 cm), ale víš ne. A už jsem zpátky ve vlasti a šplhal jsem strmým brehem (mezi koprivami) nahoru.

Ríkám vám, úžasné! Teplá voda, príjemné dno. A ten pocit, že vlastníma silama plavete z jedné zeme do druhé! K nezaplacení. Doporucuju! (Ale radši s sebou mejte nekoho na brehu, kdo v prípade nouze zalarmuje pomoc. Reka tu má fakt sílu!)

Díky za peknou kešku!


[FOUND] GC2HHFA - Lesni zeleznice ''Drazka'' (vitko, placed 6.5.2011)

#1605 19:01 - Zajímavé místo. Škoda, že jsou hate tak ztrouchnivelé - bylo by príma se po nich projít lužním lesem. Díkeš!


[FOUND] GCWPNK - Zámecek Lány/ The chateau Lany (JaKr, placed 20.6.2006)

#1606 19:11 - Nádherná krajina! Rozlehlé louky a na nich solitérní stromy. Nejradeji bych tu zustal, povaloval se na slunícku a koukal, jak pomalu zapadá.

Ale mám svuj plán a ten ceká na splnení. Díkeš!


[FOUND] GC1T6VB - Staresina (Mollecht, placed 25.5.2009)

#1607 19:26 - To je teda stromisko! Šíroké, vysoké, mohutné! Málem jsem se ke keši nedostal, naštestí je všude kolem dost pomucek. Pomohou s nalezením i opetným ukrytím. ;) Díkeš!


[FOUND] GC142C4 - BIKE-Pohansko-Soutok (Cmuchal, placed 1.7.2007)

#1608 20:06 - Dokonáno jest!

Po nejakých 40 km bezva projíždky nádhernou krajinou, projíždky zpestrené hledáním dalších kešek, koupáním v Dyji i Morave a návštevou sousedního státu, konecne dorážím do cíle a loguju.

BIKE multinka tvorí pekný rámec polodennímu putování a láká k pokracování vidinou zasloužené odmeny, logbooku s místeckem cekajícím na mé razítko. Díky za pekné odpoledne! Díky za keš!

Žádné komentáře:

Okomentovat