sobota 6. března 2010

Sedal jsem si do aut...

6.3.2010 [FOUND] 3 R 1 T 2
Obávám se, že moje auto nevydrží věčně. Možná se blíží doba, kdy budu muset začít šetřit, abych si koupil nové. A to je taky potřeba vědět jaké. Moje postava je poněkud větší a to nejen do šířky, takže do každého auta se bezbolestně nevlezu. Tak jsem dnes dopoledne vyrazil do blízkých autosalónů, posadit se do několika levnějších aut. A co čert nechtěl, skončil jsem kousek od dosud neodlovené earthky...

Nejdřív jsem se vypravil do PEMM naproti Bohunické nemocnici, kde prodávají auta KIA. Koukal jsem na ně už před devíti lety, když jsem kupoval svoji věrnou geoFelicii. V prodejně bylo přetopeno a zpotil jsem se dřív, než jsem sedl do prvního auta. Měl jsem zájem hlavně o model Rio, je nejlevnější. Auto je sympatické tím, že nemá prostřední sloupek, takovou tu širokou věc mezi sedadly řidiče a spolujezdce. Ale celkově se ukázalo jako poněkud malé. Sedl jsem si také do modelu Venga, který se vyrábí u nás ve Slezsku - v Nošovicích. Nejdřív se mi zdálo, že prostřední sloupek dost zavazí, ale po chvíli jsme si zvykl. Auto má zajímavý kufr - podlážka může mít dvě polohy, což umožní věci jednak chytře oddělit a taky to usnadní nakládání/vykládání - v horní poloze tam není rantl. Má hodně šikmé přední sklo a na výhled by se asi muselo zvykat. Ale pod tím sklem je rovná deska, na kterou by se daly položit nějaké papíry - to mi ve feldě dost chybí. Nevýhodou je, že to není kombík. Takže jsem sedl i do cee'd-u, což už je auto s cenou nad 300 kKč (můj limit), ale ne zas moc. Je to taky auto skoro domácí, vyrábí se v Žilině. Prostor pro řidiče je podobný, jako ve Venze, což ale tak nevadí - v obou případech je tam víc místa, než v Oktávii (tj. míň než ve Felicii). A je to kombík. Ale horní plocha přístrojového panelu je zaoblená, takže se tam nic nepoloží.

Když už jsem byl v tom, zašel jsem ještě k Fordovi u Kauflandu. Jel jsem párkrát ve Veverkovic Fusion-u a nevypadá to špatně. Ale zjistil jsem, že auto je malé. Na ruce a nohy je místa dost, ale i když jsem dal sedadlo co nejníž a pás co nejvýš, furt mi vedl nejdřív nahoru na rameno a pak dolů. Bylo to znervózňující a bojím se, že by sklouzl. Zkoušel jsem si sednout i do Focus-u. Ten je dost velký, možná i větší než cee'd a má rovnou plochu pod předním sklem. Ale nejlevnější jen od 330 kKč.

Takže zatím je to spíš pro tu Kiu. Navíc má Kia 7 let záruku na ceklé auto a 12 let na plechy. Ford má záruku jen 3 roky. No uvidíme. Stejně nemám peníze a než je naškudlím, může být ledacos jinak...

Hned za fordem je vidět na sprašovou jámu pod Červeným kopcem. A tam čekala, dosud neodlovená, earth keš Red Hill.

11:54RGC1GJ3DRed hill (maros251)
12:22TGC1ARHQKostel sv. Jana Nepomuckeho (mira80)
12:52TGC1T1NGCest jejich pamatce No. 10 - pylon na Jihlavske (Opi_CZ)

Žádné komentáře:

Okomentovat