pátek 24. prosince 2010

Štědrovečerní vyjížďka

24.12.2010 [FOUND] 8 [DNF] 1 M 1 T 7

Už bezmála čtvrt století sním o tom, že na Štědrý den ráno odjedu někam hodně daleko (většinou si představuju Javorník ve Slezsku), nejraději vlakem (ale třeba i autem) a pak se vrátím do Brna až navečer, ke štědrovečerní večeři. [Facebook, úterý 21. prosince 2010]

Ještě uvažuju o bližší variantě, soutok Moravy a Dyje. Co se lidských obydlí týče, je toto místo možná ještě odlehlejší, než Javorník. Nějaké kešky jsou na obou místech, i když mi daleko víc jde o tu procházku/projížďku.

Nakonec jsem znovu zvážil obě varianty - Javornicko bude lepší dát za tepla s batohem na zádech a soutok, ten je buď na kolo nebo na celý den pochodování. Takže jsem zvolil úplně jinou cílovou oblast - Osoblažsko.

12:40TGC1RAK4Kostel Nanebevzeti Panny Marie (nunca007 a sHacK07)
12:58TGC1Q5C2Bludny balvan (amelek)
13:21MGC1RAKQOsudove osmicky - 1938 Liptanska tragedie (nunca007 a myspsb)
13:48TGC1FAKBStraznice (sHacK07 adoptet by Piskovnice)
14:25TGC1G2KRDivci Hrad (Frog04 adoptet by Piskovnice)
14:55TGC1Q3KESlezské Pavlovice (amelek)
15:15TGC1Q5BYOsoblodzka armata (amelek)
15:25TGC15G53Uzkokolejka / Narrow gauge train (Shishak, Qino & Indy)
15:58TGC1Q5C8Kaplica na Rusinskim Kopcu (amelek)

[Found it] GC1RAK4 - Kostel Nanebevzeti Panny Marie (nunca007, placed 13.5.2009 by nunca007 a sHacK07)
#1097 12:40 - Necekané pozustatky zimy, které preckaly silnou oblevu mi zabránili v postupu podle plánu a tak se mojí první keší odlovenou na Štedrý den v Osoblažské enkláve nestal Bludný balvan, ale Kostel nanebevzetí; proste bych nevydržel zaparkovat a pak jít nejdrív pro keš 800 m vzdálenou a nechat si tu, ke které je to jen 50 m "na pozdeji".

Pršelo. Celou cestu z Brna až na sever bylo docela fair pocasí, spíš takový podzim, než vánoce. Potkal jsem - a projel - docela dost mlh. Déšt ale zacal až mezi Bruntálem a Krnovem - príroda už asi zacíná oplakávat k utopení odsouzené Nové Herminovy. Takže v Liptáni pršelo. Z batohu jsem deštník vyjmul už jak se podzim zmenil v zimu. V kufru se ale ješte povaloval jeho vetrem zlámaný predchudce; ješte se neodebral do absveta. ;) Ale místo je velmi odlehlé a keš nepotrebuje velké krytí. Našel jsem ji za chvilku a jen lehce promocen mohl pokracovat ve svém lovu.

Díky! IN: CWG, OUT: CWG

[Found it] GC1Q5C2 - Bludny balvan (amelek, placed 13.4.2009)
#1098 12:58 - Balvan mel být první keška, kterou na Osoblažsku ulovím. Mela to být drive-in, Oregon o tom nemel nejmenší pochyby. Ale príroda (a silnicári) rozhodla jinak. Stacil nejaký ten kubík max. dva sypké vody a z drajfky se stalo príjemné takes less than 1 hour (muj oblý organismus to vskutku potreboval). Cestou od rozcestí jsem se mohl potešit pohledy na bílo zelená pole, úzkolejnou železnicní tratku, kostel Nanebevzetí pomalu mizející v dáli a - posléze - i samotný švédský import rozvalující se u rozvodnujícího se potucku.

Nalezení nebylo problémem, zvlášte po prectení lamentu nad trefností hintu. I když... nechybí mnoho a hint bude velmi akurátní... a pak vzápetí možná velmi zavádející! ;)

Žulvák mne ale ponekud zklamal. Neprohlížel jsem si predem jeho obrázky a tak jsem cekal neco uhlazenejšího, neco mnohem podobnejšího mému bríšku. Ale i tak smekám pred vodou v podobe horniny. Já bych teplejma takovej šutr neposunul ani o centimetr, natož jej sem dostrkat až ze Skandinávie!

Díky za kešku! in: CWG, GC / out: TB

[Found it] GC1RAKQ - Osudove osmicky - 1938 Liptanska tragedie (nunca007, placed 18.7.2009 by nunca007 a myspsb)
#1099 13:21 - Jak už bylo receno, je to spíš jednoduchá mysterka, než multinka. Souradnice jsem si spocítal už doma, takže ty výchozí se mnou na sever vubec neodjely. A v sychravém pocasí dnešního Štedrého dne se ven odvážil jedine snad Pavel Dobeš a i toho vystrkala do té sloty Láska, ta potvora linoucí se chraplave z obecného rozhlasu. Ale živé duše bys venku nenašel, zeptat se nebylo koho, pomnícek ani památnícek jsem tedy nenašel, tož jsem se vydal hned rovnou za Igorem a pak vzhuru pres pole záveje na Strážnici. Díky za kešku! in: CWG

[Found it] GC1FAKB - Straznice (sHacK07, placed 17.8.2008 by sHacK07 adoptet by Piskovnice)
#1100 13:48 - Dnešní den nebyl k návšteve zrovna ideální. Jednak byla na kopci a cesta na kopec byla díle rozbahnená tajícím snehem a dílem pokrytá závejemi neroztálého snehu. Zvlášte v úseku tesne pod lesem, kde jsem zapadal až pod stehna, to byl docela záhul. No a pak ta mlha, že. Dole pod kopce byl dohled aspon dva kilometry, ale nahore, rekneme, at to zas moc nepodstrelím... Sto metru?

Ale bylo to pekný! Takovýhle pocasí drží mudly a ostatní lidi spíš doma, takže jsem byl na kopcu opravdu sám, no a pak ta mlha. Mlhu já rád. Svet je v mlze menší a útulnejší. Lidské telo je ponoreno v rídké kaši spolecne s tely stromu, rozhleden, bunkových vysílacu a divé zvere. Žádné desivé rozhledy do dáli, všechno je blízko, blizoucko a to, co by snad mohlo být dál, tak to už není.

Díky za peknou vánocní kešku! in:CWG, out: prání Hodne štestí od Matašafry

[Found it] GC1G2KR - Divci Hrad (Frog04, placed 7.9.2008 by Frog04 adoptet by Piskovnice)
#1101 14:25 - Rychlá zastávecka cestou na ješte vetší sever. Dost necekané zastávecka. Cekal jsem, že Dívcí hrad bude nekde na kopcu a já že budu muset zaparkovat nekde dole a pak si aspon pul kiláku zastoupat. Ale opak byl pravdou. Autíckem dojete nejakých 80 metru od kešky a to už vidíte vstupní bránu hradu. I nález kešky byl snazší, než jsem z listingu a logu cekal, inu príroda pracuje, at se autor snaží, jak se snaží. :(

Ale pekný, fakt, díky za keš! in: CWG

[Found it] GC1Q3KE - Slezské Pavlovice (amelek, placed 11.4.2009)
#1102 14:55 - Mno, doufám, že jsem našel správnou keš... Ta, kterou jsem našel byla presne na míste, které souradnicemi i hintem odpovídá, ale byla registrována na www.opencaching.pl. I když... když hledám tam, nenacházím. Nebo to byl jen odkaz na www.naszesudety.pl? No, asi jsem našel správnou keš. :)

A to jsem rád! Protože jsem už myslel, že nenajdu. Keš by si urcite zasloužila atribut "Not available in winter". Nebo alespon zvýšit obtížnost. Protože keška, u ktreré v léte jen na chvilku seskocíte z kola, zalogujete a jedete dál, je v zime, tak jak si ji predstavoval Hrusický rodák, prakticky nedostupná. Bez nástroju nedostupná.. Ješte, že je tak na kraji dediny. ;)

Tak díkeš! in: CWG

[Found it] GC1Q5BY - Osoblodzka armata (amelek, placed 12.4.2009)
#1103 15:15 - Škoda, co se Osoblaze za války prihodilo. Je to, koneckoncu, nejsevernejší mesto na Morave a nyní veru nevypadá zrovna reprezentativne. Ale snaží se. Cyklistické odpocívadlo kousek od dela je pekne zhotovené.

Najít keš nebylo težké, zvlášt, když berete hinty jako soucást listingu, jako já. Odlovit keš už ale tak snadné nebylo. Ale podarilo se. Je vhodné mít nástroj, pokud jej mít nebudete, jeden jsem skoval uvnitr dela. :)

Pri odchodu od keše sedeli uvnitr cykloodpocívadla dva mládenci (ne, nebyli to cyklisté).

"Štastný Nový rok, prejeme," zahalekali na mne napríc amfiteátrem.

"A já Vám zas preju pekné Vánoce," odpovedel jsem, "a bohatého Ježíška."

"Hm, aby vubec prišel."

"Když clovek nezlobí, vždycky prijde."

Mezitím jsem došel k autu. "Nemáte cigaretu, pane?" povídá ten mluvcí.

"Ne, bohužel, nekourím," povídám. Asi zlobili.

Díky za keš!

[Found it] GC15G53 - Uzkokolejka / Narrow gauge train (Shishak, placed 25.8.2007 by Shishak, Qino & Indy)
#1104 15:25 - Tak konecne jsem navštívil nádraží Osoblažské úzkokolejky. Chtel jsem se sem podívat už od detství, když jsem tuto trat objevil pri cetbe Jízdního rádu CSD (ano, takové veci jasem jako díte delal 8)). nalezeno snadno, až príliš snadno a nebýt pozdního Štedrého dne, tak asi i velmi na ocích - tady by pomohl jen nejaký cloaking device nebo Potteruv plášt, stealth techniky jsou asi na takové místo krátké. Díky za kešku!

[Didn't find it] GC1Q5C8 - Kaplica na Rusinskim Kopcu (amelek, placed 13.4.2009)
15:58 - Jo, jo... Kdybych porádne cetl listingy a hlavne logy, mohl jsem si ušetrit zklamání na konec jinak pekného výletu. Kešku už od srpna nikdo nenašel a já jsem další v rade. :( Místo je to opravdu pekné, udržované a v predvecer Štedrého vecera melancholicky prítulné. Lec keškoprázdné...

Žádné komentáře:

Okomentovat