středa 16. března 2011

Březem, za kámen vlezen

16. - 24.3.2011 [FOUND] 12 T 7 U 5

16.3.201119:39UGC2HBBBRucni prace - pleteni (misas a zuuzka)
"19:52TGC2PWGAVirtualni TB/GC hotel (cherubin, onovy)
20.3.201116:29TGC2B5XWVideokazeta (Geoslidici)
"16:50UGC2Q5KDKralovska posta (Panthera.cz)
"17:29UGC15QV9Zlaty rez (Hobako)
"17:55TGC2DZNZPrirodni pamatka Brezina (Don82)
23.3.201118:54UGC2JCDCChirp T5 (Ondra82)
24.3.201118:43TGC2CV4KKlaustrofobie (kickman01)
"19:42UGC28KF5MVE Dolni Lhota (zanek)
"20:09TGC284WKSvitava-Night special (rogosak)
"20:19TGC26CQASalmuv mlyn (zanek)
"20:33TGC284VEStrawberry Field (rogosak)

[Found it] 16.3.2011 GC2HBBB - Rucni prace - pleteni (misas, placed 12.12.2010 by misas a zuuzka)

#1234 19:39 - K oslave mimorádneté nalezené kešky jsem jsem si upletl tuto milou mysterku. Škoda jen, že zrovna toto odpoledne se pokazilo dosud pekné ažjarní pocasí a zacalo pršel. Ne moc, jen jemne, jemnoucce, ale dost na to, abych pri ceste za šipkou od zastávky Krémaktórium na svahu uklouzl a... no uklouzl a zablátil si kalhoty. Ale to není zas taková tragédie.:)

Predpokládám, že luštenka je postavena na zpusobu, jakým si pletarky zaznamenávají vzory (?) nejspíš už celá léta. Vymyslely tak vlastne komprimovanou bitmapu pravdepodobne desetiletí, ne-li staletí, pred zrodem výpocetní techniky. Hm? Zajímavý, ne?

Díkeš!


[Found it] 16.3.2011 GC2PWGA - Virtualni TB/GC hotel (cherubin, placed 7.3.2011 by cherubin, onovy)

#1235 19:52 - Cím je zajímavý tento hotýlek? Že si to není kam odložit krabku. Otevrel jsem ji, položil jsem na logbook - aby se mi dobre logovalo, že. Otevre razítko, ale je od víkendu zlomené a nechce ven. Tož ho vyklepávám z vícka a jak tak máchám tou rukou, srazím logbook do kaluže. A za ním hned letí razítko... A za razítkem poduška... :(! Pfffff.....

Díkeš.


[Found it] 20.3.2011 GC2B5XW - Videokazeta (Geoslidici, placed 3.7.2010)

#1248 16:29 - Cestou pro Královskou poštu povídá Catherine de Escaver: "Hele, to pojedeme blízko té videokazety, co kolem ní furt jezdím a porád není cas ji odlovit." A tak jsme místo do Le Lecauvisse odbocili smerem na Cour Zime.

Kousek za odbockou stál mercedes s ostrovní registracní znackou a u nej obtloustlý mužík levantského zjevu mával rukama. Soucitne jsme zastavil, vystoupil, chlapík príbehl a: "Salaam alejkum! I hav problem. No money, my credit kard blokd. Pleaze help!" pritom mi sypal do rukou zlaté retízky, prsten a vizitku. "I hav in Germoney. I'm cheff, boss. My credit kard blokd. Need petrol."

Celé to vypadalo dost divne. Auto jako paša, pravda, starší model. V aute další dva, možná tri, dospelí a nikdo nemá peníze. "You really don't have any money?" ptám se.

"No, no. Credit kard blokd. No korona," odpovídá.

"You don't have any euros? You can pay with euros, here. Where do you need to get?" ptám se dál.

"No euros, no money. In Germoney. Pleaze help. My wife, my child in car. Crying. I'm millionaire, I hav money, not here. This iz depozit," tahal z kapsy nejaký další zlato, "refund."

"Can't you call to Germany? To relatives? Or to your embassy?"

"No, no. Pleaze help," padnul na kolena. "Need petrol. Fifty fiv litres. Pomocti!"

Fakt jsem váhal. Ale bylo to divný. taková situace preci nemuže nastat... "Sorry, I can't help," nasypal jsem mu zlato (?) zpátky do jeho rukou. A šel jsem zpátky do auta.

"Pleaze help!" pronásledoval me až ke dverím a delal oci ranené lane. "Sorry," povídám a odjel jsem.

No - ve skutecnosti to bylo ješte delší - více plíz, více jazyku - motal dohromady anglictinu s nemcinou a nejakou slovanštinou.

Dojeli jsem do Kurimi na kruhác, obloukem se vrátili a šli pro videokazetu. Cestou pro s Katkou probíráme, ta si je jistá, že je to podvodník, já úplne ne. A tak volám policii.

"Dobrý den, roztocil. Tady na odbocce z rychlostní komunikace na Kurim nejakej chlapík zastavuje auto, že nemá peníze a potrebuje na benzín. Má auto s anglickou SPZ. Já nevím, možná je to opravdu neštastník, co mu došly peníze, možná ne."

"Ne, ne, pane Roztocil. My o nem víme a rešíme ho už od rána. Ríkáte na odbocce z rychlostní silnice na Kurim? Budte v klidu a dekujeme, že jste nám to oznámil."

Mezitím Katka s Vercou našly videokazetu. Zalogovali jsme - pekný nápad! :) - a vyrazili na poštu. Díkeš!


[Found it] 20.3.2011 GC2Q5KD - Kralovska posta (Panthera.cz, placed 13.3.2011)

#1249 16:50 - Píše mi nekdy kolem poledne Katka, jestli mám už tu poštovní keš. No, nemel jsem, tak jsem se na ni koukli. Obtížnost dve, to melo jít snadno, ne. Chvíli jsme na to koukali, koukali a opravdu. Po aplikaci delfské metody jsme za chvíli hledeli na výsledné souradnice. :D

Keška sama je drive-in. V podstate jsme mohli zastavit cca dva metry od úkrytu, ale protože nevím, jak hustý je polní provoz v okolí Lelekovic, radeji jsem zastavil o kus dál. Krabku zase našel Eskaver tým, ale mne hrálo vedomí lvího podílu na luštení. Pekná luštenka, pekné místo s rozhledem. Díkeš!


[Found it] 20.3.2011 GC15QV9 - Zlaty rez (Hobako, placed 7.9.2007)

#1250 17:29 - No, neverili jste, které auto bylo jen kousícek od stage 1! To jsem teda koukal! I když - tohle se od Hobáka dalo cekat. :D Následoval výstup do kopce, nejdrív za použití geoVozu, pak již jen geoObuvi a geoSvalstva, v záverecné fázi i geoRukou. Zalitoval jsem, že jsem se na Zlatý rez nepripravil o pár mesícu dríve, byla by to jen majinkatá odbocka z ponovorocního


[Found it] 20.3.2011 GC2DZNZ - Prirodni pamatka Brezina (Don82, placed 24.8.2010)

#1251 17:55 - Poslední nález na pozdne odpoledním výjezdu. Vybaveni Topo mapou jsme dojeli geovozem na ctvrt míle od kešky a pak jsem pokracovali krásným lesem po spadaném listí pešky. Uchvátilo mne, jaká je tu, po celkem prudkém stoupání, nahore skoro rovina. Už se blížil soumrak a tak jsme tu byli sami, kolem klídek a pohoda. Krabku nalezla nejmenší z Eskaver - co bychom my ostatní, dospelí lidé, škrábali po sesouvající se hlíne, že jo? ;) Díkeš!


[Found it] 23.3.2011 GC2JCDC - Chirp T5 (Ondra82, placed 17.11.2010)

#1252 18:54 - Slunný jarní den, pomalu se blíží geoPivko a Katka píše, jestli bych se nechtel pridat k výprave na Chirp T5, sraz v 17:20 u Zagrebu. Nejsem lezec, práce v práci bylo ješte docela dost a tak nejdrív odpovídám neurcite "Snad, možná...".

Ale je hezky, cloveku se v práci nelíbí a, zvlášt když to duležité je už hotovo, šel by nekam ven. Aspon se podívat, jak lezci polezou. A tak nakonec odpovídám, že pujdu.

No, ano, ono se to probíralo už od rána na Facebooku, ale copak má pracující clovek cas porád sledovat pribývající zprávy, odpovedi, odkazy, líbí se mi, atd.? Facebook je fajn, ale kouknu na nej tak jednou za dva, tri dny. Nekdy jsem in, ale vetšinou off.

A tak jsem prijel šalinou v 17:12 k Zagrebu, kde už po parkovišti popocházela Tomarctus. Pak dorazil odvoz, Pavel_M a nakonec, presne na cas v 17:20 Katka, Eskaver Maxima, s lezeckým batohem na zádech. A jelo se. Chirp fázi už provedla predsunutá skupina Niximor-Lugia010719d1 a tak míríme rovnou ke stromu. Pavlovo BMW s nízkým podvozkem opatrne klouže po rozbité silnici k letišti a u policejního objektu vplouvá na panelovou cestu, aby po pár stovkách metru vklouzlo na polnacku a plavne se vyhýbalo výmolum a vyjetým kolejím. Necelé ctvrt míle od cíle zacíná bahnitý úsek a tak parkujeme.

Z dálky vypadá Niximor jako modrý spacák, spokojene uložený pod stromem a oddychující po zrychleném výpadu pro "nedalekou" kešku. A zacíná se s nahazováním. Zkoušíme dve techniky: Pavel s Niximorem používají prak s oluvkem privázaným k vlasci na kacerské udici s navijákem, Katka má fikaný arboristický pytlícek na lavinovce. Ale nedarí se. Oluvko je príliš lehké, vlasec odnáší vítr vanoucí mezi stromy. Jindy se naviják kousne, a neodvíjí se. Nekolikrát se oluvko dostane skoro, skoro na správné místo, ale pak je odvanuto stranou. Katka má stéle potíže se zamerením a háže moc doprava. Jak se zámer zlepšuje, ztrácí sílu a nedohazuje dostatecne vysoko. Mezitím pricházejí Ivpe s dalším prakem. Ale nejsou o moc úspešnejší. Já zatím chodím okolo, pomáhám s vymotáváním pytlícku a obcasne porizuji fotodokumentaci. Nakonec mi Katka ríká: "Pojd to taky zkusit!" Moc tomu neverím, jsem docela nemehlo, ale jdu. Co mužu zkazit?

Prvním pokusem (poté, co mne pytlícek behem rozkývávání uderí do dolní cásti zad) trefuju presne kmen strom, ale bohužel cca jeden metr pod rozsochou. Druhý pokus jde snad o pet metru výše, ale bohužel kolmo nahoru a pytlícek se po krátkém letu zachytává za mými zády. Stále nemohu prijít na to, jak prenést do pytlícku co nejvíc síly. Je pomerne lehký a na vécku z lavinovky se pohybuje pomerne volne. Vetší záber rukou jej spíš predbehne, než aby jej zrychlil. Ale zkouším to znovu a tretí pokus je úspešný. I když tomu sám neverím - z mé pozice se zdá, že letí mimo - smeruje pytlík presne nad rozsochu a prenáší lavinovku pres žádané místo.

A už nastupují lezci, pretahují lano, uvazují je ke stromu, nasazují jumari, navlékají se do sedáku, poutají se karabinami a za chvilicku je už Pavel nahore. Ale jak dál? Keš je ješte o dobrý metr, možná metr a pul výš. Nechává si poslat další lano, prehazuje je pre další vetev, prelézá na ne a vylézá výš. Potom pretahuje lano puvodní, opet prelézá a už konecne bere keš a spouští se dolu. Mezitím se setmelo a všichni ostatní, kterí chteli lézt taky uznávají, že už je pozde, že se proste zalogujeme a pojedeme na pivo. Ríkají mi "Zapiš se taky, ty jsi to prece nahodil!", ale nakonec se logují i ti, co mají ješte menší zásluhy, za to, že tak dlouho vydrželi a vubec. Niximor nastupuje na lano a vrací keš zpátky. Ivpe, kterí zaparkovali na konci panelovky odcházejí, mají to dál a potrebují ješte na nákupy. A protože je nás moc, odcházím s nimi a prenechávám místo v BMW Niximorovi a Lugiovi.

Pekná keška, myslel jsem, že ji budu logovat až se naucím lézt na lane, ale dopadlo to jinak. Díky!


[Found it] 24.3.2011 GC2CV4K - Klaustrofobie (kickman01, placed 3.8.2010)

#1253 18:43 - Povídá tuhle Katka, že prý si místní povšimli, že sem chodí moc lidí a uvažují, že dají na díru mríž. Tož jsem se rychle domluvil s Jurínem a Martinem, abychom se do Klaustrofobie ješte stihli podívat.

Vyrazili jsme z Brna o pul šesté a neco po celé jsme byli na míste. Chvíli prevlékli jsme se do "zabahnitelného" a cekali na Martina, který vyrážel z domova. Martin prijel i se svým novým geopsem, Britou. Po chvilce chuze jsem stáli u díry. Po vozoru posledních výprav jsme s sebou vzali autolano, aby se nám lezlo líp ven.

"Tak, kdo pujdu první?"

"Já tam klidne vlezu," povídá Martin. A zatímco jsme se já a Jurín hrabali v batozích, najednou šup a byl tam. Ani jsme si to toho nevšimli.

"Kde je Martin?"

"Asi už je vevnitr." Vydal jsem Jurínovi fotoaparát a on sestoupil za Martinem.

Pes zatím pobíhal kolem, hledal pánecka. Nakonec zacuchal smerem k díre, natáhl se pomalu dolu, zaprený zadníma nohama, a pak šup! a už tam byl taky. Postávám zatím venku a snažím se rozumem huhlavým hlasum z hlubiny. Ale moc to nejde. Po pár minutách se v díre objeví dve žlutozelená svetýlka a psisko vybíhá ven. Obehne strom, otocí se k díre pánecek nikde. A tak šup zpátky. Ale to se už objevuje svetýlko baterky a Martinuv hlas povídá. "Bež ven, neplet se mi tady." A už Martin leze ven, lano se opravdu hodí. Na konci mu podávám ruku a pomáhám mu ven.

A sestupuji dolu. Zacátek je pomerne strmý a blátivý. Ale pak následuje štola, kde se dá celkem pohodlne jít. Na križovatce chodeb ceká Jurín s fotoaprátem a nechává mne, abych si sám vybral další cestu. Volím tu nejvíc udupanou a je do správná volba. Na konci na mne ceká krabicka. Jurín mne ješte fotí, jak loguju, a vydává se ven. Já si pak ješte prohlížím okolí, povlaky plísní a pobocné chodby. Na ceste zpátky zhasínám baterku, abych si užil toho opravdového podzemí. U vchodu mne ceká jen slbulinké svetlo, už se rádne setmelo, je skoro tma. Na vylézání z díry si zase rožínám, lehám si na bláto a snažím se po lane vytáhnout nahoru. Moc to nejde - lano je zablácené a ruce po nem kloužou. Nohama se taky moc nezapru, východ je nízký, clovek musí ležet a dno je je rozhnácané od obou predlezcu. No a taky vážím jeden a ctvrt centu. Rád prijímám natažené ruce a nechám se o dobrého pul metru povytáhnout. Jakmile už trochu couhám ven, mužu se konecne vzeprít rukama a konecne vylézám. :)

Byl to opravdu krásný zážitek, štola je skvelá a její historie zajímavá. I když je asi trochu nebezpecná, doufám, že ji hned tak nezamrížují a mnoho dalších kaceru i mudlu ji bude moct navštívit. Díkeš!


[Found it] 24.3.2011 GC28KF5 - MVE Dolni Lhota (zanek, placed 10.11.2010)

#1254 19:42 - Po krátkém výpoctu se vydáváme nocní cestou pres koleje. Zakrátko cestu opouštíme a postupujeme po okraji pole. Cestou sprádáme úvahy, jak asi bude keš vypadat.

"Velikost unknown, to muže být jedine ...," povídám já.

"Já bych rekl, že to bude spíš nejaká ...," odpovídá Jurín.

A za chvíli se ukazuje, že mel pravdu! He, he, pekné! Díkeš!


[Found it] 24.3.2011 GC284WK - Svitava-Night special (rogosak, placed 7.5.2010)

#1255 20:09 - Když jsem zaparkovali na blízkém parkovišti, povídá Martin "Tuhle keš já už mám!". A tak jsem hledali jen já s Jurínem. Ale Jurín je takový malý mrštný krítek a našel ji první. A když jsem videl, kde je, nechal jsem jej, at si ji také vyzvedne. BTW, keš se dá najít i podle óbrovského nápisu nad jejím úkrytem - škoda, že jsem nechal foták v aute. :) Díkeš!


[Found it] 24.3.2011 GC26CQA - Salmuv mlyn (zanek, placed 11.4.2010)

#1256 20:19 - Klasika. V noci jsme z mlýna videli jen temné obrysy. Nalezeno snadno, jak ríkám - klasika. Díkeš!


[Found it] 24.3.2011 GC284VE - Strawberry Field (rogosak, placed 7.5.2010)

#1257 20:33 - Poslední procházka na dnešním vecerním lovíku. Ponekud zklamáni, že jahodová pole nejsou príliš jahodová, jsme dorazili až úkrytu a byli potešení pohledem na ponožkovník. :) Už jen kvuli nemu to stálo za to! Díkeš!

Žádné komentáře:

Okomentovat