sobota 12. března 2011

Okolo Žďáru cestička

12.3.2011 [FOUND] 13 T 8 U 5

13:45TGC1Q2ZWHranicni kamen "Cechy-Morava" u Zdaru n.S. (mysaciZR)
14:05TGC1DB3GPilska nadrz (Eurostar95)
14:20UGC1J7MQBiblicka cache (Pavel_ZR - adopted from xdarebak)
14:28TGC1XQCDceskomoravske hranicni sousosi (xdarebak)
14:44TGC1CJ7MDolni Hrbitov (mysaciZR)
15:21TGC190PDZdarske studanky II. - Salvatorka (borntobike)
16:02TGC1517AJezirko Vapenice / Small lake Vapenice (Slavek_CZ)
16:44TGC2DQBWZdarska liga mistru (Joz-in)
18:04TGC1BK37Stary dvur (BorekJ)
18:30UGC1XCMXHospodarsky dvur Lyra (BorekJ adopted by xdarebak)
19:01UGC1E9E7Geocacherska geocache (Eurostar95)
19:18UGC26BB5Nagano (tomiiik)
19:41UGC1JQ0YO SOLE MIO, aneb Jak by na to sel Krystof Kolumbus (mysaciZR)

[FOUND] GC1Q2ZW - Hranicni kamen "Cechy-Morava" u Zdaru n.S. (mysaciZR, placed 17.4.2009)

#1219 13:45 - Rád takováto místa. Smírcí kríže stojící u zmizelých cest. Hranicní kameny u zapomenutých hranic. A tento mne zvlášt teší, protože pripomíná existenci Moravy, ceské korunní zeme, kterou dnes mnozí považují jen za jakýsi etnografický region. Su Moravák a nikdy neprestanu verit v právo Moravy na samosprávnou existenci. Díky!


[FOUND] GC1DB3G - Pilska nadrz (Eurostar95, placed 19.6.2008)

#1220 14:05 - Krátká procházka od auta, kolem lomu až ke kešce, to celé stále s výhledem na nádrž. Vetšina hladiny, skoro celá, byla ješte zamrzlá, jen u mostu už led roztál a tak tam vesele rejdily kacenky a kaceri. Slunícko svítilo a bylo venkoncem príjemne. Díkeš.


[FOUND] GC1J7MQ - Biblicka cache (Pavel_ZR, placed 17.11.2008 by Pavel_ZR - adopted from xdarebak)

#1221 14:20 - Luštenícko celkem snadné, vzal jsem to postaru, listoval jsem pekne papírovou knihou, žádné googlení. Použil jsem preklad 21. století a všechno probíhalo v pohode, až najednou, hm, hmmm - a nic nevycházelo. Zašel jsem tedy do knihovny pro ekumenický preklad a opravdu - v jednom prípade se znení zmenilo natolik, že nový preklad je k luštení nevhodný.

Pro kešku jsem si zajel v první, drive-in, fázi svého dnešního výletu. Je umístena na pekném, príjemném míste. Díkeš!


[FOUND] GC1XQCD - ceskomoravske hranicni sousosi (xdarebak, placed 25.8.2009)

#1222 14:28 - Že jsou kolem Ždáru rozesety povšimnutíhodné sochy jsem vedel už dávno. Ale že jedna z nich pripomíná odveké, nyní spíše potlacované, usporádání našeho státu, to jsem nevedel. Až tato keš mne sem privedla!

Srdce Moravana zaplesá, když spatrí hrde stojící statnou orlici vedle sice neméne hrdého, ale preci jen líne se povalujícího, lva. Díky za kešku!


[FOUND] GC1CJ7M - Dolni Hrbitov (mysaciZR, placed 24.5.2008)

#1223 14:44 - Pekná stavbicka. Clovek ji obchází po trávníku kolem dokola, ceká, co je asi uvnitr, až dojde k brance, kudy muže nahlédnout dovnitr, a - ono tam není NIC! :D

Hel je to pekné. Díkeš!


[FOUND] GC190PD - Zdarske studanky II. - Salvatorka (borntobike, placed 30.1.2008)

#1224 15:21 - cesticky kolem studánky jsou stále ješte pokryté udusaným, zledovatelým snehem, v houští smrcku je snehu ješte skoro po kolena - kdyby ovšem nebyl tvrdý jako kámen. Ale vetšina lesní pudy je už odkrytá. Jaro prichází, ale zima se ješte drží. Ani signál kolem studánky není nejlepší, povodilo mne to po širokém dalekém okolí, po obou trezích potucku, pod i nad studábkou. Už jsem to chtel vzdát, ale ješte jednou jsem zkusil zapátrat, bez GPSr, jen tak po cuchu - a našel jsem! Díkeš!


[FOUND] GC1517A - Jezirko Vapenice / Small lake Vapenice (Slavek_CZ, placed 9.8.2007)

#1225 16:02 - Pekné jezírko, pekný príbeh.. Jako i jinde ve Ždárských lesích, signál tu nebyl nejpresnejší a tak jsem prohledal cca 50 metru pobrežního srázu. Opet jsme už propadal zoufalství, ale nakonec jsem uspel. To všech za trvalého rachotícího smíchu a povyku hulicu, kterí obsadili nedaleké odpocívadlo. Nemám nic proti užívání drog, IMO je to vec každého cloveka, ale tráva mi proste smrdí. Mnohem líp snáším kour obycejných cigaret, ale ten podivný pach tohodle zelí, proste mne z toho bolí hlava. A vánek jej prinášel práve od odpocívadla prímo do míst mého hledání. Zhruba v dobe, kdy jsem kešku našel a logoval, všechno ztichlo a omladina odtáhla. No není to schválnost?

Díky za kešku!


[FOUND] GC2DQBW - Zdarska liga mistru (Joz-in, placed 20.8.2010)

#1226 16:44 - No jo, no. Stává se. Aspon chlapík umrel v lune prírody a ne nekde ve špitále. I to má svou cenu, ne? Díky za keš.


[FOUND] GC1BK37 - Stary dvur (BorekJ, placed 25.4.2008)

#1227 18:04 - Pekne skovaná keška. Ne složite, ne nedostupne, ne viditelne. A je pekne veliká. Díkeš!


[FOUND] GC1XCMX - Hospodarsky dvur Lyra (BorekJ, placed 17.8.2009 by BorekJ adopted by xdarebak)

#1228 18:30 - Vtipná luštenka, jen hint napovídá až trochu moc. ;) Luštil jsem ješte za posledního svetla, ale než jsem se dopotácel k úkrytu (musel jsem chvíli cekat, než budu moct ukrýt šifrokrabku, kousek ode mne zastavili zpoždení mudlocyklisté), bylo už tma. GPSr neukazovala dvakrát spolehlive a tak jsem místním mudlum predvádel bludicku v parcíku. Ješte, že na mne nikoho nezavolali! Díkeš!


[FOUND] GC1E9E7 - Geocacherska geocache (Eurostar95, placed 1.9.2008)

#1229 19:01 - I když luštenka byla víceméne googlovacka, neco zajímavé a, ba i neco užitecného jsem se priucil. A finálka mne vyslovene nadchla. Pekná ctverecka, na které jsem si dokázal, že nejsem zas až takové drevo. Dorazil jsem dlouho po soumraku, u nedalekého rybnícku nekdo pálil plasty a ohnícek romanticky poblikával. Vybaven baterkou jsem zvedl hlavu, zameril a dal se do toho. Díky! Pekné.


[FOUND] GC26BB5 - Nagano (tomiiik, placed 20.5.2010)

#1230 19:18 - Že se já hlupák nepodíval na džípinu, když jsem tu pred pulhodkou stál a kupoval si u okýnka Hugotéky litrík cabernetu. Moh' jsem si kešku odlovit pekne v klidu a ne ted, když už skoncil hokej a obecné veškerenstvo se valilo od stadiónu domu. Krabku jsem vyzvedl v pohode, ale než jsem zalogoval, usadil se v u ní zaparkovaném aute mudla a cekal a cekal. Po ctvrt hodine jsem to už nevydržel a vrátil ji na místo jemu prímo pred nosem. Snad mel jiné starosti, než premýšlet nad tím co a proc delám. xx( Díkeš!


[FOUND] GC1JQ0Y - O SOLE MIO, aneb Jak by na to sel Krystof Kolumbus (mysaciZR, placed 26.1.2009)

#1231 19:41 - Zajímavá a poucná luštenka. Až se stydím, že jsem se moc nepokoušel pochopit principy, (s)proste našel v listingu správné vzorecky a nechal Google Spreadsheet vypocítat souradnice. 8) Ale ne, nestydím se! Efektivita je duležitá! 8D

Samotný odlov byl krásný. Bylo už tma, docela v noci a me bylo líto nechat u Ždáru neodlovenou mysterku, kterou jsem si predem tak "pracne" vyrešil. Moje terénní geoFelicie statecne vjela na polní cestu a já si zpocátku vycítal, že jsem zvolil to, která se více vzdaluje od fijalové cáry vykreslené džípinou. Projel jsem nekolik jam a nakonec zaparkoval na vrcholku plochého kopce, mezi poli, nedaleko lesíka. A vydal se napríc pole ke keši. Nad hlavou mi sice nesvítilo to Slunce, které mi pomohlo vypocítat souradnice, ale zato tisíce majinkatých slunícek cizích svetu. A za zády také bledá Luna, podle které bych tedy souradnice rozhodne pocítat nechtel.

Po krátké procházce jsem dorazil ke skvele zpracovanému úkrytu. Nemaje nic na výmenu, jen jsem se zalogoval a vydal se zpet, do teplícka autícka. Také jsem si pochvaloval, jak dobre jsem si vybral cestau, protože ta, co by mne dle Topo 2 zavedla skoro ke keši, nebyla sjízdná snad ani traktorem.

Díky za peknou keš!

Žádné komentáře:

Okomentovat