neděle 27. března 2011

Betelná husí kůža

27.3.2011 [FOUND] 9 E 1 M 1 T 7

13:30EGC2KRB3Husi kuze live (MiTi1 + HancaTi)
14:57TGC2NYRJBetelna studanka (niximor)
15:12TGC1KGCNParezy - Nizky parez pod Chvalovkou (buralien)
15:46TGC28BPMkamechy-GC Hotel (misaon00)
16:02TGC25N2QZebetinsky Rybnik (misuge)
17:32MGC28BKFHorakuv zleb (niximor)
18:06TGCK4RNHelencina studanka (Jedla, adopted by motty.rt)
18:41TGC1W7WYU Huberta (eipa)
19:18TGC1EX82Buk u Jeleniho zlibku (Horenaci)

[Attended] GC2KRB3 - Husi kuze live (MiTi1, placed 27.3.2011 by MiTi1 + HancaTi)

#1261 13:30 - Hned jak jsem se o tomto eventu dozvedel, bylo mi jasné, že se nemužu nezúcastnit. A to presto, že i v léte vstupuji do vody nejpomaleji ze všech lidí, co znám, a osmeluji se opatrným omýváním tela ješte v dobe, kdy vetšina ostatních je již dostatecne vycáchána a pomýšlí na výstup na breh. Taková šílenost se preci nemuže odehrát beze mne!

Ale taky jsem vedel, že když se k necemu zavážu, že když o tom povím dalším lidem, tak to proste udelám. Pozval jsem i své rodice a sestru se synovcem a neterí. A tak jsem ve ctvrt nad SELC stál na horních schudcích ve druhé trojici plavcu. Pupek hrde vystrcený, záda nahrbená, plavky napnuté a beloskvoucí koupací botky na nohou. "Tak bežte," povídá poradatel, ani jsem v té hruze z blížícího se ponorení do ledové vody nezaregistroval, jestli to byl Miti1 nebo nekdo jiný. Krok, dva, tri - každým krokem se norím hloubeji do nepruhledné vody odkudsi ode dna brnenské prehrady. Nakláním se, kloužu do vody a ... a plavu! Ani mi to dech nevyrazilo. Cekám na obvyklý pocit, že voda není tak ledová, jak se zdá, ale ten se nedostavuje. Tom K. - spoluplavec z dvojice - mohutnými tempy mizí metry prede mnou. Plavu. Chlad se zvolna plíží mým tukovým obalem. Míjím príbuzné usazené na brehu a nacházím sílu se usmát a zamávat. A už je tu logovací kyblík. Zkrehlýma rukama sundávám logovací karticku z pravé ruky a ocima kontroluji, že ji držím - moc ji totiž necítím. Na druhý pokus se trefuji do šterbiny. Pritom mi nohy klesnou až ke dnu, tak se na chvíli postavím - voda mi sahá nekam mezi pupek a prsa - a udelám prekvapené gesto rukama. Hlavou mi bleskne, že bych zbytek dobrodil, ale zavrhuji to - plavání bude rychlejší a urcite se víc zahreju.

A je tu druhá etapa - od kyblíku k dolním schudkum. Kratší, ale težší. Chlad se vkrádá do koncetin, do tela, krku i ponorené cásti hlavy - ta už nejde víc zvednout nad hladinu. Cítím, jak mi ubývají síly. Ríkám si, jestli neplavu moc rychle - ale to bych byl asi udýchanejší, ne? Ne, to je ze mne vysává ledová voda. Myslím na Titanic. Jak dlouho, že clovek vydrží ve vode 4° C teplé, ehm, studené? Dve minuty? Ctyri? Pet? Napadá mne, co by se asi delo, kdybych se prestal namáhat a nechal se unášet po proudu, kolem schudku, pod tramvajový most a dál, dál... Cítil bych ješte tu zimu? Možná ne... Schudky se blíží, ale ne moc rychle. Vidím, že poradatel pomáhá plavcum z vody. Už pomáhá i Tomovi. Pomuže i mne? Udrží mne, až mé statné telo opustí poslední zbytky sil? A kde jsou další? Plavu prece tak pomalu, už mne museli dohnat... Abych pak nemusel u schudku cekat...

Konecne vylézám z vody. Poradatel mne udržel, stoupám po schudkách. Matka mi podává deku, ale já myslím jen na svou osušku.

Otec ríká: "Taky vypadá jako ti ostatní." Jak vypadám?

"Jak vypadám?" ptám se.

"No, seš celej cervenej," ríká sestra a podává mi caj. "Není moc horkej?"

Asi je, ale to je dobre. Utírám se a cítím, že celé telo štípe, jako když mi v zime promrznou ruce. Žiju, Prežil jsem...

Díky, Miti1 & spol. Skvelá akce! Tak zas príšte!


[Found it] GC2NYRJ - Betelna studanka (niximor, placed 18.2.2011)

#1262 14:57 - Tož, to su rád, že tu ešte nekdo mluví našim rodným jazykem. Studánka, je betelná a smerová cedula ešte betelnéší. Dekan, Nixi, za upozornení na tuhle duležitó národopisnó památku!


[Found it] GC1KGCN - Parezy - Nizky parez pod Chvalovkou (buralien, placed 22.3.2009)

#1263 15:12 - O kešku jsem se už pokoušel presne pred rokem a ctrnácti dny. Tehdy neúspešne - všude bylo zamrzlo, zaledeno. A to se nám letos zdá, jak je porád zima a když už teda bude to slibovaný jaro! ;)

Letos nalezeno naprosto v pohode. Jen bylo pockat na odmudlení procházkujících mudlu, usednout na parez, zašátrat a logovat. Díkeš!


[Found it] GC28BPM - kamechy-GC Hotel (misaon00, placed 11.5.2010)

#1264 15:46 - GC Hotel byl ouplne prázdný, asi se všecky mince vypravily na Husí kuži a už se nevrátily. Keška je ukryta jednoduše, ale úcine. Nalezena v pohode, zalogoval jsem na nedalekých betonech a vrátil ji, jen co se vencící psík vydal za panickou a ta se prestala otácet. Díkeš!


[Found it] GC25N2Q - Zebetinsky Rybnik (misuge, placed 27.3.2010)

#1265 16:02 - Už jsem tu kdysivá nejakou kešku lovil. Tehdá to byla multinka a zacínal kousilínek ocancad, na druhé strane silnice, co tam bývala naucná cedule. Cedule už není a multinka tímto pádem byla nedojitelná. A to ji asi stálo život... :(

A navíc jsem ji tehdá nenašel. Kolem rybníka se mudlili mudlové a u druhé stáže (Nebo už finálky? Ach ta pamet!) se nejací dokonce usadili a odlov byl nemožný.

Dnes to šlo snadno. Mudlomamky s mudlaty sedeli na druhé strane mostku (pres silnici) a vubec nerušily. Já si mohl pekne prohlédnout žabolamy, trvalé i ty docasné. (A že jich tu letos je! Táhnou se až nahoru do Bystrca!) A hlavne v klídku zalogovat. Díkeš!


[Found it] GC28BKF - Horakuv zleb (niximor, placed 11.5.2010)

#1266 17:32 - Oj, už jsem myslel, že z téhle multinky bude Neúspech výletu! Po snadném nalezení a pochopení (demonstracní) stáže 1 se mi vubec nedarilo. Ani Nad vodou se sklání, ani V blízkosti jezírka, ani další indiánská jména mi nepomohla k nalezení indiácií. :( Nemaje k dispozici souradnice, prohledával jsem všechna místa odpovídající popisum v hintech, ale nic jsem nenašel. Slepota, neduslednost nebo se opravdu ztratily? A kolik casu to stálo! Až teprve na stáži 7 (sic!) jsem se zase chytil. Ta se nachází snad v nejkrásnejší cásti celé procházky. (A ne že by snad ostatní místa byla nejak ošklivá. ;)) Pak už mi šlo všechno snadno a kdybych se nespletl v opisování souradnic, i tu finálku bych našel hned napoprvé.

Díky, Nixi, že jsi mne zavedl na toto místo, pro mne dosud neznámé, do tohoto krásne divokého údolícka na kraji Brna!


[Found it] GCK4RN - Helencina studanka (motty.rt, placed 31.7.2004 by Jedla, adopted by motty.rt)

#1267 18:06 - Tak si ríkám, že jsem snad u Helenciny studánky ješte nebyl. Již mnohokrát jsem tudy procházel, ale studánka je stranou od cesty a nejspíš jsem k ní nikdy nezabrousil. Ted, v casném jaru, pusobí místo opuštene a sychrave. Ale jak bude slunícko více svítit, jiste zase ožije. Škoda jen, že už tu není ten trávnícek, jako za casu Helenciných. A omlouvám se za neúmyslné zcizení pytlíku od krabky - našel jsem jej v kapse až u další kešky. :( Ale je to L&L, snad jí moc chybet nebude! :) Díkeš!


[Found it] GC1W7WY - U Huberta (eipa, placed 22.7.2009)

#1268 18:41 - Pohodový nález po pohodlné odbocce z hlavní trasy. Díkeš!


[Found it] GC1EX82 - Buk u Jeleniho zlibku (Horenaci, placed 4.8.2008)

#1269 19:18 - Že bude památný strom tak daleko od míst, kudy bežne chodí lidé, to bych tedy necekal. Jako vždy mne také zamrzelo, že stát k památným stromum nepridává žádné "bonusové" údaje - co je to za strom, proc je památný a jakou má historii. Ale místo je to krásné. Nádherný, svetlý dubovo/bukový les kolem a v nem nekolik velikánu! A úkryt kešky, ten je prímo luxusní. Takové si lze dovolit jen v prírode, daleko od výletních tras. Nádhera. Celé místo mne lákalo k tomu, abych se natáhla na zem a nechal se ukolébat tím klidem a krásou kolem. Ale puda byla ješte vlhká (a to tak, že velmi) a i letním casem prodloužený den se pomalu menil v soumrak a noc. A tak tradá domu!

Díky za peknou kešku!

Žádné komentáře:

Okomentovat