sobota 2. dubna 2011

Výlet k Oslavanům

2.4.2011 [FOUND] 7 R 1 T 5 U 1

15:50RGC1JYBPRybickova skala/Fishlet rock (RaptorTeam)
16:46TGC1N71FStudanka U Vazu (Bangecxjr)
17:44TGC1PZTZRybnícek (Bangecxjr)
19:00TGC1YVPVTrkac Oslava (HarrySamson)
19:23TGC1KT0ZSvata voda (Bangecxjr)
19:48TGC1PZVGZapomenutá studánka (Bangecxjr)
20:15UGC1PZVWDolinská skála (Bangecxjr)

[FOUND] GC1JYBP - Rybickova skala/Fishlet rock (RudaRaptor, placed 16.12.2008 by RaptorTeam)

#1279 15:50 - Pri príprave odpoledního výletu k Oslavce koukám, že skoro po ceste mi leží zajímavá earthcache. Na okraji Neslovic jsem odbocil a po polní ceste jsem svojí geofeldou sledoval šipku až k mostku, odkud to bylo k prírodnímu výtvoru nejblíže (a koukám, že na druhé strane mostku zacíná asfaltka). Prekonal jsem roklinu potoka a už jsem stoupal hájkem na okraji dalšího pole. Slunícko mírne svítilo a ac obecne nebylo moc teplo, mezi stromy se vzduch ani nehnul. Nejakých padesát, šedesát metru od cíle koukám, že mne ceká sestup k potoku, z jehož údolí jsem vystoupal až sem, na kopec.

Dole mne privítal tukot kladívek. Byl tam tatínek s asi osmiletou dcerou, sbíraly kameny v sutovisku pod skálou a hledali zkameneliny. Chlapík povídá, že je z nedaleké vesnice (podle smeru máchání rukou bych tipoval na Zbýšov) a že tu jako kluci zkameneliny nacházeli. Ale nejvíc že jich stejne našli v hlušine vyvážené z místních dolu. Ukázal mi také nekolik zkamenelin, které s dcerkou našli - a to bylo velké štestí. Zlákán fotografiemi v listingu jsem ocekával veliké otisky ryb na stenách skály. To, co se dá opravdu najít, jsou ale otisky listu podobných travám, vetšinou velmi malé, které bych - napoucen - považoval za normální tvary kamene. Ovšem instruován jsem jich nekolik našel i sám. Bridlice je velmi mekká a dá se vetšinou lámat rukama.

Chvíli jsme si s chlapíkem povídali o té nepredstavitelné dobe, co od vzniku zkamenelin uplynula, a podobných vecech. Ale holcicka zacala být nervózní, asi že se jí tatínek nevenuje, a domáhala se odchodu dolu. Tak jsem se rozloucil a šel zpet k autu.

Díky za ukázku zajímavého místa i za zkamenelé listy, co jsem u potoka našel!



[FOUND] GC1N71F - Studanka U Vazu (Bangecxjr, placed 3.3.2009)

#1280 16:46 - Od studánky je pekný výhled na domky za potokem a taky naopak. U jednoho z domku ryl dedecek zahrádku a dva vnouckové, dvojcátka, mu pomáhali. Tedy - jeden si neco plácal z vyryté hroudy a druhý se motal dedeckovi pod nohama s jakýmsi klacíkem, možná detskou lopatkou. Až chlapecci povyrostou, možná se vypraví pres ulici, pres potok a pres silnici, podívat se, proc u té studánky porád zastavují auta, když ti lidé vodu ani nepijí, ani nenabírají...

No jo, kešku jsem nalezl snadno, lze jen doufat, že kdo nehledá, nenajde. Díkeš!



[FOUND] GC1PZTZ - Rybnícek (Bangecxjr, placed 13.4.2009)

#1281 17:44 - Pekne zapomenuté místo! Rybník vypuštený, zanešený a šipka mne vedla hodne doprava od kešky, takže místo pohodlne od cesty jsem se k ní prodíral pres roští a dva potoky. Ach ty odrazy! Díkeš!



[FOUND] GC1YVPV - Trkac Oslava (HarrySamson, placed 20.9.2009)

#1282 19:00 - Peknou procházkou od Archlebu podél reky, pres útes nad rekou a pak dlouhou louku , kde asi bývá v léte detský tábor. Tešil jsem se, že konecne uvidím funkcní trkac, ale... on je celý nekde ukrytý. :( Nic jsem nevidel, jen malý domecek u potucku. I tak jsem ale rád, že jsem byl doveden na zajímavé místo.

Keška nalezena prakticky hned, stejne jako propiska na strmé cesticce ke žluté znacce. Díkeš!



[FOUND] GC1KT0Z - Svata voda (Bangecxjr, placed 17.1.2009)

#1283 19:23 - Týjo! Vubec jsem nevedel, že je kolem Brna tolik minerálních pramenu. Znal jsem zatím jenom Šratici. ;) Tenhle se už na vzdálenost pár metru hlásí po cuchu, sirovodíkovým zápachem. Voda je celkem chutná, jen jsem v ní, zblbnutý komercní distribucí minerálek, cekal (o hodne) víc bublinek. Ale tak to v prírode nebývá, že jo, už jsem si taky vzpomnel na drívejší zkušenosti. A žaludku to urcite víc prospívá. Škoda, že je místecko takové ošuntelé a zchátralé. Je videt, že altán byl nedávno zrekonstruován, ale už si stihl zase neco utržit.

Tož díky moc za pekné místo a hrnek smradlavé, ale dobré vody!



[FOUND] GC1PZVG - Zapomenutá studánka (Bangecxjr, placed 13.4.2009)

#1284 19:48 - K zapomenuté studánce jsem pricházel již za pokrocilého šera, ale ješte za svetla. Na logování už ale videt nebylo, tak jsem si nasadil celovku a když jsem dologoval, už nebyl duvod zhasínat. Studánka vypadá opravdu velmi opuštene. Dost pochybuju, že k ní nekdo casto chodíval, ješte tak lidé, když pracovali nahore na poli. Díkeš.



[FOUND] GC1PZVW - Dolinská skála (Bangecxjr, placed 13.4.2009)

#1285 20:15 - Bylo už docela tma, ale ne zas tak úplne, když jsem se vydával pro finálku. Nejdrív jsem mel tendenci jít dolu, k rece, kam se mi zdálo, že mne GPSr povede. Ale predstava, že bych treba musel znovu šplhat do kopce, mne primela k prístupu odshora. A jak jsem se blížil, zacínal jsem se bát, že nakonec budu muset až dolu, k rece, ale navíc ješte po strmém úbocí. V noci. Potme. Jen s celovkou.

Ale nebylo tak zle. Usadil jsem se na vyhlídce, zalogoval a pak zhasnul baterku. A ona nebyla zas tak úplná tma. Reka dole odrážela stále ješte nikoliv temnou oblohu a ostrov v ní plul jako cerná lod. A kolem podvecerní pohoda. Ale po chvíli mi nastupující chlad vlezl pod flísku a já se vydal zpet k geovozu.

Díkeš.


Žádné komentáře:

Okomentovat